خراسان شمالی- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از افتتاح ۲.۲ میلیارد دلار طرح در حوزه معادن و صنایع معدنی توسط ایمیدرو خبر داد.

۲.۲ میلیارد دلار طرح معدنی درسال جاری افتتاح می شود
به گزارش خبرنگار  قدس آنلاین، خداداد غریب پورظهر امروز در هشتمین جلسه شورای معادن خراسان شمالی که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد گفت:۶۵۰ هزار کیلومتر مربع از اکتشافات در اختیار ایمیدرو است که ما ۲۲ درصد بازارسرمایه را در بخش معادن اختیار داریم.
وی در این جلسه با اشاره به اقدامات انجام شده در معدن آلبلاغ اسفراین اظهار داشت: در این معدن آلومینای جاجرم ۳۲۸ نیرو، ۳۰۰ چال و آتشباری اجرا و ۳۴ تونل موجود مسدود شده است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای اکتشافات معدن البلاغ از طریق ایمیدرو برای سال جاری لحاظ شده است‌.
غریب پور ایمیدور اصرار دارد تا بخش خصوصی وارد کار شود لذا با ارایه تسهیلات و تامین مالی مشکلات معدن کاران را حل خواهیم کرد.
وی افزود: موضوعی را که در بحث معدن آلبلاغ اسفراین پذیرفته ایم را بدون شک انجام می دهیم، لذا کار اکتشافاتی آلبلاغ را یکساله انجام می دهیم.
غریب پور گفت: آلومینای جاجرم از کارخانه های خوبی است که عملکرد آن روز به روز بهتر می شود لذا تعهدات سفر رئیس جمهور را انجام می دهیم.
وی ادامه داد:  ۱۱ونیم میلیارد تومان اعتبار حفاظتی برای معدن آلبلاغ در نظر گرفته شده که بدین منظور مناقصه ای را برگزار کردیم اما کسی اظهار تمایل نکرد لذا دوباره در پانزدهم مهرماه این مناقصه دوباره تکرار می شود.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی تصریح کرد: احیا و تامین مالی معادن کوچک مقیاس خراسان شمالی را در دستور کار می گذاریم.
غریب پور افزود: برنامه ای برای فولاد اسفراین داریم آمادگی داریم در فولاد اسفراین نیز سرمایه گذاری کنیم.
وی گفت: گر فولاد اسفراین با فولاد مبارکه تلفیق شود می توانیم توسعه بیشتر این شرکت را شاهد باشیم.
وی با بیان اینکه ۳۰۰ نمونه از معدن آلبلاغ اسفراین برداشت شده و به آزمایشگاه ارسال شده که به زودی به استان ابلاغ می شود گفت: فاز نخست شناسایی معدن آلبلاغ انجام و پروانه نیز صادر شده است.

برچسب‌ها