یزد - رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: با هدف تقویت نظارت ها، رصد مشکلات، نواقص و موانع در روندها، بازرسی از کمیسیون های شبه قضایی نظیر کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری ها در دستور کار دستگاه قضایی قرار گرفت.

بازرسی از کمیسیون های شبه قضایی در دستور کار دادگستری است

به گزارش قدس انلاین به نقل از روابط عمومی داگستری استان ، غلامعلی دهشیری، با بیان این خبر اظهار داشت : در راستای دستورالعملی که در نهم فروردین سال جاری توسط ریاست قوه قضاییه صادر گردید؛ در استان یزد با تقسیم بندی و تعیین سه نفر از قضات مجرب جهت بازرسی انتخاب گردیدند و احکام آنها صادر شد تا عملکرد نمایندگان قوه در کمیسیون ها را مورد ارزیابی قرار دهند.

وی افزود: آنچه که مورد مداقه در این بازرسی ها قرار می گیرد، روند تشکیل پرونده، اصل تناظر، نحوه رسیدگی ها، اعتراض ها، تجدید نظر، دستورهای توقف و اجرای حکم هاست که البته یک قسمت در مرکز استان مورد رصد قرار می گیرد و بخشی نیز با حضور در کمیسیون های مربوطه بررسی می شود.

این مقام قضایی، نزدیک شدن به استاندارهای قانونی را از اهداف این طرح برشمرد و گفت: این اقدام می تواند به جلوگیری از رفتار های سلیقه ای و پیشگیری از عملکردهای احتمالی خلاف قانون، منجر گردد.

رئیس کل دادگستری استان ، اصل نظارت را وظیفه آحاد مردم دانست و تصریح کرد: امید است در آینده این نظارت ها با گزارش های مردمی از حالت تکنیکی خارج شده و به صورت یک انجمن های حرفه ای به نقد و بررسی رفتار های حاکمیت پرداخته شود.

برچسب‌ها