فرماندار بجستان گفت: هر مدرسه‌ای که ویروس کرونا در آن شیوع یابد به صورت مقطعی برای ۱۴ تا ۱۵ روز تعطیل می‌شود اما جریان آموزش‌ به صورت مجازی ادامه می‌یابد.

 مدارس مواجه با کرونا تعطیل می‌شوند

به گزارش قدس آنلاین، حسین ابراهیمی کردیانی به دغدغه های عمومی بخاطر شیوع ویروس همه‌گیر کرونا همزمان با بازگشایی مدارس اشاره و بیان کرد: از همه والدین در خواست داریم در صورت مشاهده علائم مشکوک به کرونا یا سرماخوردگی در هر یک از اعضای خانواده، از فرستادن فرزندان خود به مدرسه خودداری کنند.

وی افزود: برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا همه بخش‌های جامعه، خانواده ها و مسوولان باید پای کار باشند و هر کسی به سهم خود  پروتکلهای بهداشتی را رعایت و به موارد پیشگیرانه عمل کند و احساس مسوولیت بیشتری در این زمینه داشته باشد.

فرماندار بجستان از عزاداران و هیاتهای عزاداری هم خواست با رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی و فاصله گذاریهای اجتماعی در عزاداریهای دهه آخر صفر به نوبه خود در جلوگیری از شیوع ویروس همه گیر کرونا سهیم باشند.

رییس شبکه بهداشت و درمان بجستان هم گفت: با گذشت زمان، رعایت مسائل پیشگیرانه و پروتکلهای بهداشتی در این شهرستان کمتر شده بطوریکه اگر پیش از این ۹۰ تا ۹۵ درصد شهروندان از ماسک استفاده می‌کردند این میزان هم اکنون بسیار کاهش یافته است در حالی که استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ جلوگیری می‌کند.

دکتر علی قویدل افزود: صنوف بجستان تا چندی قبل عنایت بیشتری نسبت به رعایت پروتکلهای بهداشتی داشتتد ولی هم اکنون توجه آنها به این مهم کمتر شده است.

وی با اشاره به افزایش نظارتها بر واحدهای صنفی و برخورد با متخلفان،  از اصناف مختلف به خصوص نانواییها، سوپرمارکتها، فروشندگان لبنیات و مواد غذایی و رستورانها خواست احساس مسوولیت بیشتری نسبت به این مساله داشته باشند.

هفت هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز و فرهنگی در شهرستان بجستان به تحصیل و تدریس در حوزه آموزش و پرورش اشتغال دارند.
مرکز شهرستان ۴۰ هزار نفری بجستان در ۲۸۹ کیلومتری جنوب غرب مشهد واقع است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها