معاون پشتیبانی و منابع اداره‌کل بیمه سلامت خراسان‌رضوی گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون بیش از  یک‌هزارو۶۵میلیارد تومان مطالبات مؤسسات درمانی استان تسویه و پرداخت شده است.

۷۰ درصد نسخه‌نویسی‌های پزشکان الکترونیکی انجام می‌شود

پروین محمدی/

معاون پشتیبانی و منابع اداره‌کل بیمه سلامت خراسان‌رضوی گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون بیش از  یک‌هزارو۶۵میلیارد تومان مطالبات مؤسسات درمانی استان تسویه و پرداخت شده است.

دکتر محمدحسین برادران در حاشیه رزمایش سایبری سازمان بیمه سلامت ایران که  از طریق ویدئوکنفرانس و با حضور ادارات کل بیمه سلامت استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمانشاه، خراسان‌شمالی و جنوبی، کرمان، البرز، زنجان و همدان انجام شد، افزود: بدین‌ترتیب ۸۵درصد از بدهی‌های سال۹۸ اداره کل بیمه سلامت خراسان‌رضوی به مؤسسات طرف قرارداد در حوزه غیر از دانشگاهی تا بهمن ماه و در حوزه دانشگاهی بخشی از مطالبات دی ماه مؤسسات درمانی طرف قرارداد تسویه شده و از این طریق شرایط ارائه خدمات مطلوب به بیمه‌شدگان و بیماران در دوران سخت شیوع بیماری کرونا فراهم شده است.

وی همچنین افزود: با توجه به تخصیص این اعتبار   تمامی بدهی‌های سال ۱۳۹۷ به مؤسسات درمانی طرف قرارداد تسویه و پرداخت شده است.

معاون پشتیبانی و منابع بیمه سلامت استان در ادامه یادآورشد: مطالبات مراکز درمانی در سال ۹۹ در حوزه دانشگاهی تا اردیبهشت ماه و در حوزه غیر از دانشگاهی بخشی از تیر ماه و همچنین مطالبات مرداد ماه سطح یک روستایی در سطح استان خراسان‌رضوی، تسویه و پرداخت شده است.

نسخه نویسی الکترونیک در استان

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار ما در خصوص انجام اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیک در مشهد گفت: از ابتدای این طرح در هشت شهرستان نسخه‌نویسی الکترونیک آغاز و سه ماه است که نسخه‌نویسی الکترونیک در مشهد شروع شده و در حال حاضر همه شهرستان‌های استان زیرپوشش نسخه‌نویسی الکترونیک قرار گرفته‌اند به طوری که ۷۰درصد نسخ پزشکان مطب‌ها و مراکز به صورت الکترونیک ارائه می‌شود.

چالش کنونی بیمه سلامت

دکتر برادران مهم‌ترین مشکل بیمه سلامت را مراجعه افرادی اعلام کرد که به آزمون وسع وزارت رفاه اعتراض دارند، این درحالی است که ما نمی‌توانیم پاسخگو باشیم، زیرا آزمون وسع توسط  وزارت رفاه انجام شده و نتیجه آن به سرپرست خانوار پیامک شده است.

وی گفت: با این حال اگر نماینده وزارت رفاه در استان پاسخگوی این اعتراض‌ها باشد، ما شرمنده پاسخ منفی به مراجعه تعداد زیادی از بیمه‌شدگان نخواهیم بود و این اعتراض‌ها به استانداری، امامان جمعه و نماینگان مجلس کشیده نخواهد شد.

برچسب‌ها