مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: سالانه حدود ۱۴ هزار تن قارچ خوراکی در این استان تولید می‌شود که این میزان تولید، خراسان رضوی را به استان چهارم تولیدکننده پس از استانهای تهران، البرز و اصفهان بدل کرده است.

خراسان رضوی چهارمین استان تولیدکننده قارچ خوراکی کشور است

به گزارش قدس آنلاین، سید هاشم نقیبی افزود: این استان جایگاه مهمی در زمینه تولید این بخش دارد و بیش از ۹۰ درصد قارچ تولیدی استان را قارچ دکمه‌ای تشکیل می‌دهد که به دلیل تنوع مصرف و کاربرد آن در پخت و پز اغلب غذاها به این میزان تولید می‌شود و بقیه تولید قارچ استان را قارچ صدفی و اندکی را هم قارچ دارویی گانودرما تشکیل می‌دهد.

وی ادامه داد: برای تهیه کمپوست مورد نیاز پرورش قارچ خوراکی در خراسان رضوی مشکلی نداریم و خود واحدهای تولیدکننده نیز فناوری مورد نیاز را برای این منظور دارند.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: بخش زیادی از قارچ خوراکی تولیدی خراسان رضوی به سایر نقاط کشور صادر می‌شود.

نقیبی افزود: هم اکنون تعداد ۲۵۵ واحد پرورش قارچ خوراکی در استان فعالیت دارد و حمایتهای لازم از این واحدها و پرداخت تسهیلات به آنان نیز انجام می‌شود.

سالانه برای تولید هشت میلیون تن انواع محصولات باغی، زراعی و دامی در خراسان رضوی یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار زمین زیر کشت ۸۳ نوع محصول می‌رود.

بخش کشاورزی ۲۸ درصد اشتغال و ۳۰ درصد صادرات غیرنفتی خراسان رضوی را به خود اختصاص داده است.

منبع: ایرنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها