خوزستان-  ازنخل های خرمشهر بپرس چه ها به یاد دارد تا بشنوی قصه ی آن خونی که ریخت تا شب را به سرخی طلوع بنشاند تا قلب پر راز و رمز شهر را بیابی ، اینجا ارواح شهیدان نیز با تو به نماز می ایستند .

جاودانان  دشت سرخ ایثار

قدس آنلاین- گروه استانها- محمدعلی بهوندی؛شهریور۵۹ سراسر دشت های خوزستان شاهد بودند که چگونه جنود شیطان، سوار بر مرکبهای کینه، باران ظلم را بر سر و روی شهرهای بی پناه و بر پیکر وارثان حسین می ریختند و ثمره اش ویرانی و آوارگی امتی مظلوم بود که باز حدیث بی پناهی و آوارگی برای سوخته دلان و شوریده گان راه حقیقت زمزمه میکردند.

اکنون با گذشت ۴۰ سال خوزستان  بار دیگر زندگانی دوباره یافته واگر گوش دل بسپاریم هر کوی و برزن آن حدیث شیدایی پرستوهایی را می سراید که بال و پر به دست نسیم روح بخش کوی دوست سپرده اند و پرواز را با فنا در پهنه ی لایتناهای عشق آغاز کردند و اینگونه است که اگر روزی حدیث کربلای یاران حسین را از سنگ ریزهای دشت های لاله گون خوزستان بپرسید با تو خواهند گفت جاودانان در دشت سرخ ایثار چه کردند که آنان که اکنون به اقیانوس نور اتصال یافته اند چگونه راه بر کور دلان بسته اند .؟!
چه روح افزاست حدیث آزادی کعبه ی عشق در معرکه ی کربلای خرمشهر از زبان دلدادگان کوی دوست؛ 
آری اکنون در این دشت ،بوته های خار باتو می گویند که چگونه از میان آنان که از شهر و دیار خود آواره شدند تنها کسانی به دفاع برخاستند که تجلی «عباد  الله المخلصین »بودند و هر پیرایه ای جز عشق به معبود را از دل زدوده و اینگونه حقیقت  آیه  کریمه «کَم مِّن فِئَةٍ قَلِیلَةٍ غَلَبَتْ فِئَةً کَثِیرَةً »تحقق بخشیدند.
آنان در برابر سپاه وتجهیزات بسیار دشمن، سلاحی برتر از اخلاص نیافتند و با این سلاح وادی ایثار را در نور دیدند و با گشودن پنجره های نور  دردل ظلمت بار دیگر حماسه آفریدند.

 ازنخل های خرمشهر بپرس چه ها به یاد دارد تا بشنوی قصه ی آن خونی که ریخت تا شب را به سرخی طلوع بنشاند تا قلب پر راز و رمز شهر را بیابی ،اینجا سینه ی امیدوار و پر غصه ایست که هر روز صبح، ظهر و شام آنچه را که از شهیدان شنیده اند از پنجره ی بلند خویش فریاد میکند و اگر از ما بپرسید اینجا ارواح شهیدان نیز با تو به نماز می ایستند .

مگر جاودانان وادی عشق را جز این شایسته است که در جوار حق به حیات جاوید برسند چه با شکوه است قصه ی شیدایی این پروانگان عاشق !
امروز در سینه ی غمگین و پر رمز و راز دشت های خرمشهر ، آبادان ،هویزه و سوسنگرد ودر سرخی فلق و لاله های خونین رنگش حدیث جاودانگی شهیدان نهفته است. زمزم نور پس از گذشت ۱۴ قرن تحقق وعده های خدا را در سپردن حکومت زمین به صالحان نوید می دهد. شهیدان جاودانانند و میهمانان روضه ی رضوان در جوار رحمت دوست آرمیده اند و سرچشمه ی بیکران فیض او را ارتزاق میکنند.

امسال چهلمین سال حماسه ی دفاع مقدس مردم ایران است هفته ی دفاع مقدس یاد آور رشادت جوانانی است که با بصیرت انقلابی خود به فرمان« امام روح الله» لبیک گفتند، خرمشهر و دیگر شهرهای استان نیز در آن سالها کانون حضور شورانگیز جوانان انقلابی برای حضور در جبهه ها بودند.

شهریور ۵۹ عراق به عنوان تنها گزینه ی قدرت بزرگ، باخیال واهی شکست انقلاب اسلامی به مهلکه ای آمد، مهلکه ای که حاصل بلند پروازی صدام کوته فکر بود.
پس از گذشت چهل سال از جنگ تحمیلی آوازه ی شجاعت و مقاومت رزمندگان اسلام از مرزهای جغرافیایی کشور فراتر رفته و کشورهای تحت ظلم جهان اسلام این روزها در سیمای مدافعان حرم خود را تنها نمی بینند.
سازش ناپذیری فرزندان امام روح الله و امام خامنه ای در برابر ظلم و ستم، حاصل آموختن درس آزادگی در کربلای جبهه هاست.
چهره های ماندگار و ستاره های درخشان با چراغ بصیرت دفاع کردند تا آبروی ایران و ایرانی بماند و همچنان پایدارند .

با دستهای خالی قوتشان را در شکست حصر آبادان و آزادی خرمشهر آشکار کردند، خرمشهر از دور حادثه ای تاریخی بود و از نزدیک معجزه ای بزرگ، امروز هم خرمشهرها در پیش است نه در میدان جنگ نظامی بلکه در میدان سخت تری بنام اقتصاد و فرهنگ.

برچسب‌ها