همزمان با هفتمین سالروز افتتاح فاز دو بیمارستان رضوی، از مجوز بهره‌برداری دستگاه تولید رادیو دارو در بیمارستان رضوی رونمایی شد.

رونمایی از دستگاه تولید رادیو دارو در بیمارستان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، دکتر محسن محور، مدیرعامل بیمارستان فوق تخصصی رضوی در مراسم رونمایی از این مجوز اعطایی سازمان انرژی اتمی ایران، عنوان کرد: از سال ۹۳ بخش پزشکی هسته‌ای فاز دو بیمارستان رضوی با دستگاه PET CT SCAN به بیماران سرطانی ارائه خدمت می‌کند این در حالی است که در آن زمان، باید داروهای لازم برای این فعالیت تشخیصی و درمانی از تهران تهیه می‌شد و به دلیل عمر کوتاه دارو که به میزان ۱۱۰ دقیقه یا کمتر از دو ساعت است، معمولاً تنها می‌توانستیم به نیمی از بیماران ارائه خدمت کنیم.

وی افزود: با راه‌اندازی واحد سیکلوترون از سال ۹۴، همکاران ما در این بخش توانستند ارتباط مؤثر و تنگاتنگی با سازمان انرژی اتمی کشور و نیز شرکت‌های وابسته به این سازمان برقرار کنند که به‌نوعی فعالیت اعتباربخشی مجموعه سیکلوترون و پزشکی هسته‌ای بیمارستان رضوی را بر عهده‌دارند.

دکتر محور اظهار کرد: خوشبختانه با پیگیری همکاران در بخش پزشکی هسته‌ای، در سال ۹۶ موفق به اخذ مجوز احداث سیکلوترون در بیمارستان رضوی شدیم که دستگاهی بسیار پیشرفته است و در واقع، بیمارستان رضوی پس از سازمان انرژی اتمی تنها مرکز در کشور محسوب می‌شود که مجهز به چنین دستگاه مجهز و پیشرفته‌ای برای تولید انواع و اقسام رادیو داروهای کاربردی در پت اسکن است.

وی تصریح کرد: در سال جاری، اتفاق میمون و مبارکی رقم خورد و پس از ۵ سال کار تخصصی با محاسبات بسیار پیچیده و انجام بازدیدهای مختلف، موفق شدیم که مجوز تولید و صادرات بخش سیکلوترون بیمارستان رضوی را از سازمان انرژی اتمی اخذ کنیم و با اخذ آن، امکان تولید رادیو داروهای بیشتر و نیز صادرات آن‌ها فراهم شده است.

مدیرعامل بیمارستان رضوی با بیان اینکه رادیو داروهایی در واحد سیکلوترون بیمارستان رضوی در دست تولید داریم که در کشور ما بی‌نظیر است، گفت: هم‌چنین در تلاشیم تا متناسب با آخرین دستاوردهای روز دنیا حرکت کنیم و با افتخار اعلام می‌کنیم که طی ماه‌های آتی از رادیو داروهای بسیار خاص و پیشرفته رونمایی خواهیم کرد که برای نخستین بار در کشور تولید خواهند شد.

وی تصریح کرد: حرکت رو به رشد و فزاینده‌ای که طی یک سال اخیر و به‌ویژه در ماه‌های اخیر در بحث پزشکی هسته‌ای بیمارستان رضوی شاهد آن هستیم، مرهون الطاف الهی و عنایات حضرت رضا (ع) و همت و حمایت تولیت معزز آستان قدس رضوی، قائم مقام محترم ایشان و مسئولان این مجموعه موقوفاتی است‌.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام

برچسب‌ها