فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌ شرق نزاجا با بیان اینکه ایران را پیشرفته‌ترین کشور در حوزه پدافند دفاعی دانست، از ایستادگی مستقل امروز جمهوری اسلامی در حوزه نظامی و دفاعی اظهار خرسندی کرد.

ایران پیشرفته‌ترین کشور در حوزه پدافند دفاعی است

به گزارش قدس آنلاین، سرتیپ دوم امیر آذریان در نشست خبری که به مناسبت هفته دفاع مقدس در قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران دشمنان از انواع ترفندها برای مقابله با انقلاب اسلامی استفاده کردند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق نزاجا افزود: صدام در ابتدای حمله به ایران مدعی شد که ظرف سه روز خوزستان و در مدت یک هفته پایتخت جمهوری اسلامی را اشغال می‌کند، اما فکر نمی‌کرد جوانان ما این چنین به دفاع از کشور بپردازند.

وی با یادآوری نبود امکانات اولیه مانند سیم خاردار و باروت در ابتدای سال‌های دفاع مقدس، از ایستادگی مستقل امروز جمهوری اسلامی در حوزه نظامی و دفاعی اظهار خرسندی کرد و ایران را از پیشرفته‌ترین کشورها در حوزه پدافند دفاعی توصیف کرد.

آذریان با بیان اینکه تمام امکانات به برکت دفاع مقدس است، تصریح کرد: ما وظیفه داریم با وجود شرایط خاصی که بر کشور حاکم است هفته دفاع مقدس را گرامی بداریم، امسال در چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس با اینکه قدرت نظامی را نتوانستیم در رژه نشان دهیم اما در نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس و مقاومت، رسانه ملی و فضای مجازی حضور جدی داریم.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق نزاجا ضمن تشکر از اصحاب رسانه برای حضور پررنگ در این مدت، عنوان کرد: فراموشی دفاع مقدس جفا به کسانی است که شهید شدند و در وصیتنامه خود قید کردند مراقب انقلاب باشید و از ولایت فقیه دست نکشید.

وی ادامه داد: دوشنبه‌ اولین روز دفاع مقدس به نام اقتدار، ولایت‌مداری و همبستگی ملی‌ است که همراه با دیدار رهبر معظم انقلاب با بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار پیشکسوت دفاع مقدس به صورت تصویری و تجلیل از حماسه‌آفرینان دفاع مقدس همراه است، قصد داریم صحبت‌های مقام معظم رهبری را در قرارگاه برای تمام کارکنان به صورت ویدئو کنفرانس ارائه دهیم.

آذریان متذکر شد: یکم مهرماه روز دوم هفته دفاع مقدس به نام جوانان، سربازان و دانش‌پژوهان نام‌گذاری شده، زیرا یادآور صف‌آرایی بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نیرو در دفاع مقدس در مقابل استکبار جهانی است.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌ شرق نزاجا اضافه کرد: در یکم مهرماه سال جاری رزمایش کمک مؤمنانه را ساعت ۹ صبح در میدان قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش داریم، همچین ضدعفونی برخی مدارس را با هماهنگی مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی در دستور کار داریم.

وی روز سوم هفته دفاع مقدس را روز تولید ملی، آمادگی دفاعی، خودباوری و روز چهارم را ویژه شهیدان، ایثارگران اعلام کرد و ادامه داد: مراسم غبارروبی مزار شهدا را برای این روز پیش‌بینی کرده‌ایم.

آذریان پنجمین روز هفته دفاع مقدس را به نام معنویت، خانواده و سلامت عنوان و اظهار کرد: در این روز دیداری با خانواده رزمندگان، همچنین شرکت در نماز جمعه استان‌هایی که مشکل و محدودیت شدیدی برای ویروس منحوس کرونا ندارند را در دستور کار داریم.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌ شرق نزاجا تشریح کرد: روز شنبه پنجم مهرماه که روز رزمندگان، پیشکسوتان، اسوه صبر و مقاومت است، برنامه ویژه‌ای به مناسبت سالروز عملیات ثامن‌الائمه در نمایشگاه بین‌المللی مشهد با حضور حماسه آفرینان و خانواده شهدا این عملیات برگزار می‌شود.

آذریان از هفتمین روز هفته دفاع مقدس به عنوان روز بصیرت‌افزایی، دشمن‌شناسی و استکبارستیزی یاد کرد و گفت: برنامه‌های شب شعر و خاطره‌گویی در منازل سازمانی و فضای مجازی برای تمام جامعه پیش‌بینی‌ شده است.

منبع: فارس

انتهای پیام

برچسب‌ها