برخی اخبار منتشر شده در فضای مجازی حکایت از این دارد که ممکن است قانون منع استخدام سرمربی و بازیکن خارجی به زودی لغو شود. در حالی مسئولان فدراسیون فوتبال این خبر را تکذیب می‌کنند و تأکید دارند این قانون تا پایان فصل جاری ادامه خواهد داشت و ممکن است در صورت صلاحدید در فصل بعدی مسابقات لیگ برتر دوباره اعمال شود.

قانون منع استخدام خارجی‌ها برداشته نمی‌شود

قدس آنلاین: برخی اخبار منتشر شده در فضای مجازی حکایت از این دارد که ممکن است قانون منع استخدام سرمربی و بازیکن خارجی به زودی لغو شود. در حالی مسئولان فدراسیون فوتبال این خبر را تکذیب می‌کنند و تأکید دارند این قانون تا پایان فصل جاری ادامه خواهد داشت و ممکن است در صورت صلاحدید در فصل بعدی مسابقات لیگ برتر دوباره اعمال شود.

اما با این حال برای بسیاری از اهالی فوتبال این پرسش مطرح است چرا و به چه علت این قانون وضع شد و فدراسیون فوتبال نسبت به اجرای آن پافشاری داشت.

*ابر بدهکاران

گفته می‌شود علت اصلی وضع این قانون تصمیم وضعیت بدهکاری باشگاه‌های لیگ برتری و شرایط مالی آن‌ها در مقطع کنونی است، از این رو با توجه به حساسیت‌های AFC و احتمال فعالیت باشگاه‌های بدهکار در لیگ‌های داخلی از سوی این نهاد بین‌المللی در آینده نزدیک فدراسیون فوتبال به توصیه کارشناسان حقوقی چنین تصمیمی را اتخاذ کرد تا از بروز مشکلات بزرگ‌تر جلوگیری کند.

*قوانین سفت و سخت

بر اساس تازه‌ترین تصمیماتی که کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا گرفته کمیته مسابقات می‌تواند مانع از حضور تیم‌های بدهکار در بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا شود. حتی این اجازه به کمیته مسابقات داده شده که تیم‌های بدهکار را از حضور در لیگ‌های داخلی محروم کند. این تصمیمات بدین معنی است که کنفدراسیون فوتبال روی سلامت مالی باشگاه‌ها تأکید دارد چرا که معتقد است اگر سلامت مالی بازی‌های لیگ رعایت نشود هرج و مرج و تبانی شکل خواهد گرفت.

فدراسیون فوتبال پس از اطلاع از اجرای این تصمیم و پرونده‌های مالی برخی باشگاه‌ها که در حال حاضر در فیفا در حال پیگیری است تصمیم می‌گیرد برای جلوگیری از پیامدهای بیشتر مانع از استخدام‌های جدید خارجی شود.

به ویژه اخباری به فدراسیون رسیده بود که برخی تیم‌ها قصد دارند برای فصل بیستم به مربیان خارجی پیشنهاد همکاری دهند در حالی که هنوز پرونده‌های قبلی آن‌ها با مربیان سابقشان به نتیجه نرسیده است.

*سرپیچی استقلالی‌ها

نکته قابل توجه این بود وزارت ورزش و جوانان چند ماه قبل‌تر از این تصمیم دو باشگاه زیر مجموعه خود را ملزم به اجرای قانون منع به کارگیری مربیان و بازیکنان خارجی کرده بود اما برخلاف این مصوبه مسئولان باشگاه استقلال بدون اطلاع وزارت ورزش و جوانان به ایتالیا سفر کرد و با استراماچونی وارد مذاکره شد!

و تأمل برانگیزتر اینکه مدیرعامل باشگاه استقلال مدعی است که بر اساس مصوبه هیئت مدیره به ایتالیا سفر کرده است در حالی که گفته می‌شود در مصوبه مذکور تنها به سعادتمند اجازه داده شده بود برای مذاکره پیرو شکایت استراماچونی از استقلال و گرفتن تخفیف در قطر حاضر شود که این اتفاق رخ نداد.

به نظر می‌رسد با عبور از چند هفته پرحاشیه درباره شو تبلیغاتی بازگشت استراماچونی و مخالفت با قانون منع استخدام سرمربی و بازیکن خارجی حالا به ندرت پشت پرده‌های این اعتراض‌ها بیرون خواهد آمد تا مشخص شود پشت پرده چه اتفاقاتی در حال وقوع بوده است تا این جنجال بزرگ رسانه‌ای شکل بگیرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها