«جکی ولکات» نماینده آمریکا در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، طی سخنرانی در شصت و چهارمین کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره «تهدیدات برنامه هسته‌ای ایران» لفاظی کرد.

آمریکا از ایران «پایبندی کامل به تعهدات پادمانی» را خواستار شد

قدس آنلاین: به رغم انتقادهای جهانی از مواضع ضد ایرانی و غیر قانونی آمریکا و درخواست‌ها برای اصلاح این اقدامات واشنگتن، امروز دوشنبه نماینده آمریکا در وین از ایران خواسته که به تعهدات پادمانی خود در قبال آژانس بین‌المللی انرژی اتمی «پایبندی کامل» داشته باشد.

«جکی ولکات» نماینده آمریکا در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، طی سخنرانی در شصت و چهارمین کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته‌ای ایران ابراز نگرانی و لفاظی کرد.

او مدعی شد: «ایالات متحده همچنان متعهد است که به تهدیدات برنامه‌های هسته‌ای هر دو کشور کره شمالی و ایران بپردازد».

این مقام ارشد آمریکایی بدون اشاره به همکاری‌های چندین ساله و بی سابقه ایران با انواع و اقسام ماموریت‌های بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، ادعا کرد: «ایران باید اقدامات بیشتری انجام دهد، اقدامات بسیار بیشتری تا از پابندی کامل و زمانمند (این کشور) به تعهدات پادمانی اطمینان حاصل شود».

اظهارات این مقام آمریکایی در حالی مطرح شده که مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز (دوشنبه) در بیانیه‌ای ضمن استقبال از توافق اخیر ایران و آژانس ابراز امیدواری کرد که این توافق به تقویت همکاری و اعتماد دوجانبه منجر شود.

«رافائل گروسی» در بیانیه خود در خصوص گزارش‌دهی آژانس به شورای حکام گفت: «من به طور مرتب درباره اجرای تعهدات هسته‌ای ایران به برجام به شورای حکام گزارش می‌دهم».

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها