معاون سرمایه انسانی آستان قدس رضوی در نخستین دوره آموزشی تخصصی تربیت ارزیاب گفت: همه تلاش ما باید در این جهت باشد که نیروهایی تربیت کنیم که خادم و کارمند تراز رضوی باشند و تربیت ارزیاب برای سنجش و توسعه توان مدیریتی منابع انسانی در همین راستاست.

آموزش ارزیابان آستان قدس گامی در راستای تربیت خادمان تراز رضوی

به گزارش قدس آنلاین، موسی مهدوی در آیین نخستین دوره آموزشی تخصصی تربیت ارزیاب(کانون ارزیابی و توسعه مدیران) در آستان قدس رضوی که با حضور ۲۵ نفر از مدیران این آستان مقدس در حال برگزاری است، با بیان اینکه هدف از این دوره تقویت و بهره‌گیری از ظرفیت‌های درون‌سازمانی برای انجام بهینه فرایند ارزیابی و توسعه مدیران و کارکنان سازمان است، اظهار کرد: آستان قدس رضوی به‌عنوان دستگاه امامت و ولایت با هیچ سازمان و نهادی قابل قیاس نیست؛ در موضوع ارزیابی مدیران، کارشناسان و شناسایی استعدادها و ظرفیت‌ها در دستگاه امام رضا(ع) در آغاز راه هستیم و معتقدیم که بهترین مکان برای ایجاد تحول و پیشرفت، همین دستگاه امامت و ولایت است.

وی دوره آموزشی تخصصی تربیت ارزیاب در آستان قدس رضوی را اقدامی برای شناسایی شایستگی‌های ویژه در دستگاه امام رضا(ع) و ایجاد تحول در شایستگی‌های موجود دانست و افزود: شایستگی‌های زیادی در سازمان مثل تفکر راهبردی، خلاقیت و نوآوری، تعامل و ارتباطات، زائرمحوری، ارتباطات اجتماعی و... وجود دارد که ما وظیفه‌داریم این شایستگی‌ها را مطابق معارف قرآن و سیره معصومین(ع)   تعمیق و ارتقا بخشیم.

معاون سرمایه انسانی آستان قدس رضوی، با استناد به تفسیر مرحوم علامه محمدتقی جعفری از نامه ۵۳ حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) اظهار کرد: انسان اگر در رابطه با خود، باخدا و با دیگران و درنهایت در نگاه به دنیا به‌عنوان مزرعه آخرت خوب عمل کند، هیچ‌گاه دچار محنت و گرفتاری نخواهد شد.

مهدوی با تأکید بر اینکه؛ راه دستیابی به اندیشه‌های نو در آستان قدس رضوی، تضارب افکار و ایجاد گروه‌های علمی و کاربردی و ارتقای ویژگی‌های انسانی برای تربیت خود و جامعه است؛ گفت: همه تلاش ما باید در این جهت باشد که نیروهایی تربیت کنیم که خادم و کارمند تراز رضوی باشند و تربیت ارزیاب برای سنجش و توسعه توان مدیریتی منابع انسانی در همین راستاست.

وی افزود: ارزیابان تربیت‌شده در این دوره، حوزه ارزیابی شایستگی‌های مدیران، کارشناسان، خادمان و خادمیاران را شکل می‌دهند تا درنهایت در حوزه سازمانی و اداری شاهد تحول اساسی و بنیادی باشیم.

در ادامه این جلسه، مهدی صفیان، مدرس دوره، با اشاره به اهمیت شکل‌گیری کارگاه آموزشی ارزیابان در آستان قدس رضوی گفت: امید است با اجرای فرایند پیشرفته در حوزه منابع انسانی سازمان، نتایج خوبی در جهت توسعه مدیران را شاهد باشیم.

وی افزود: ما سعی خواهیم کرد در این دوره آموزشی تخصصی، مبانی نظری حوزه ارزیابی و نیز نکات مهارتی ارزیابی را به شرکت‌کنندگان منتقل کنیم تا بتوانیم از این به بعد فرایند کانون ارزیابی و توسعه را به‌صورت بومی در آستان قدس رضوی اجرا کنیم.

لازم به ذکر است، این دوره تخصصی از ۲۹ تا ۳۱ شهریور به‌صورت کارگاه سه‌روزه و با حضور اساتید کانون ارزیابی؛ جناب آقایان بابایی، صفیان و محمدی، به‌منظور تقویت مهارت‌های موردنیاز ارزیابی و روش‌های بروز و ظهور شایستگی‌های مدیران و کارکنان و نیز شناخت استانداردهای ارزیابی، در محل سالن شورای مدیران سازمان مرکزی در حال برگزاری است.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها