معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: طی نیمه نخست امسال در استان بیش از ۴۲ هزار تن گوشت قرمز تولید شده است.

۴۲ هزار تن گوشت قرمز در خراسان رضوی تولید شده است

به گزارش قدس آنلاین، مجید جعفری افزود: این میزان تولید گوشت قرمز با توجه به تولید سالانه ۷۶ هزار تن محصول در این بخش، رقم خوب و قابل قبولی است.

وی با بیان این که مشکلی در تامین گوشت قرمز مورد نیاز خراسان رضوی را نداریم ادامه داد: طی این مدت ۶۰۰ هزار تن شیر نیز در این استان تولید شده است که رقم قابل قبولی است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: شمار بهره‌برداران گاو شیری در استان هزار و ۴۳۳ واحد با ظرفیت ۷۸ هزار و ۳۲۰ راس، گوساله پروار ۴۴۱ واحد با ظرفیت ۳۴ هزار و ۷۰ راس، ۵۹۹ واحد پرواربندی بره با ظرفیت ۲۱۱ هزار و ۱۶۲ راس و واحد پرورش شتر معادل چهار واحد به ظرفیت ۳۵۰ نفر است.

جعفری افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۱۱۰ هزار تن سویا، ۲۰۳ هزار تن ذرت و حدود ۹۷ هزار تن جو که معادل ۶۷ درصد سویا، ۴۸ درصد ذرت و ۲۳ درصد جو مورد نیاز دامداران و مرغداران استان است از محل واردات تامین شده است.

وی ادامه داد: نیاز ماهیانه نهاده‌های دامی در خراسان رضوی معادل ۷۰ هزار تن ذرت، ۷۰ هزار تن جو و ۲۸ هزار تن سویاست که با وضعیت موجود نهاده در استان معادل ۵۲ درصد در زمینه ذرت، ۷۷ درصد جو و ۳۳ درصد در زمینه سویا کسری داریم که به این ترتیب دامداران و مرغداران ناچار باید کسری خود را از بازار آزاد تامین کنند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها