فرماندار گناباد گفت: ظرف پنج سال اخیر تاکنون پیرو رویکرد دولت تدبیر و امید در حمایت از واحدهای صنعتی و اشتغالزایی اقتصادی ۶۴ واحد صنعتی راکد و تعطیل این شهرستان فعال شده و دوباره به چرخه تولید بازگشته‌اند.

چرخ تولید ۶۴ واحد صنعتی راکد گناباد دوباره به گردش افتاد

به گزارش قدس آنلاین، حامد قربانی امروز در نشست "کلینیک صنعت" شهرستان گناباد افزود: دو واحد صنعتی تعطیل گناباد هم طی ۶ ماهه ابتدای امسال با حمایت مسوولان و دست اندرکاران ذیربط فعالیت خود را دوباره آغاز کردند و پنج واحد هم افزایش ظرفیت داشته‌اند و از مجموع ۱۷۲ واحد صنعتی این شهرستان ۱۳ واحد تعطیل و راکد هستند.

وی ادامه داد: صیانت از واحدهای تولیدی و صنعتی و معدنی و حفظ اشتغال موجود در راستای تدابیر دولت دوازدهم طی دو سال گذشته در گناباد مورد توجه خاص قرار گرفته است و از همه ظرفیتهای موجود برای هم‌افزایی بین بخشی و رفع مشکلات راه اندازی واحدهای تعطیل و نقش آفرینی بیشتر آنها در اشتغال و سرمایه گذاری منطقه استفاده می شود و در قالب ساختار کلینیک صنعت و معدن این اقدامات با قوت ادامه می یابد.

فرماندار گناباد به فعال بودن ۲۲ معدن از مجموع ۵۰ معدن این شهرستان اشاره و بیان کرد: می‌بایست تنگناها و مشکلات واحدهای معدنی گناباد نیز در نشستهای کلینیک صنعت مورد توجه قرار گیرد.

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری گناباد نیز در این نشست هدف فعالیت کلینیکهای کشاورزی و صنعت و معدن را عارضه‌یابی و بررسی مشکلات واحدهای تعطیل و راکد اعلام کرد.

احمد سفری افزود: اگر مشکلات این واحدها با حضور مسوولان ذیربط در این کلینیک رفع نشد به کلینیک های مربوطه در سطوح استانی ارجاع می شود و تنگناها مورد بررسی قرار می گیرند و در صورتی که در آن بخشها هم این مشکلات مرتفع نشدند به کارگروههای ستاد تدبیر و تسهیل و رفع موانع تولید خراسان رضوی ارجاع می شوند.

رییس اداره صنعت و معدن گناباد هم در نشست کلینیک صنعت این شهرستان گفت: هشت درصد واحدهای صنتعی و معدنی این شهرستان تعطیل هستند و این میزان تعطیلی کمترین میزان در بین آمار مشابه شهرستانهای خراسان رضوی است.

هادی ایزدی افزود: مشکلات دو واحد تعطیل صنعتی گناباد که به دلیل کمبود سرمایه‌ثابت برای مدتی تعطیل بودند، در نشست کلینیک صنعت و معدن شهرستان بررسی و در مجموع ۱۱ میلیارد ریال تسهیلات برای پرداخت به آنها مصوب شد.

تاکنون هزار و ۲۷۳ میلیارد ریال برای راه‌اندازی ۱۷۲ واحد صنعتی در بخشهای صنایع کانی فلزی و غیرفلزی، صنایع غذایی، شیمیایی و سلولزی شهرستان گناباد سرمایه‌گذاری شده است. هم‌اینک ۱۳ واحد از این تعداد تعطیل هستند.
فعالیت واحدهای صنعتی در گناباد برای سه هزار و ۲۸۴ نفر بطور مستقیم و دو برابر این تعداد بطور غیرمستقیم اشتغال ایجاد کرده است.  

سه شهرک و ناحیه صنعتی با ۴۴۷ هکتار زمین، ۵۴ واحد فعال و ۱۱ سردخانه، انبار و سیلو در شهرستان گناباد دایر است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها