همزمان با پنجم ماه صفر مصادف با سالروز شهادت حضرت رقیه(س) همایش سه ساله های حسینی در باغ اردوگاه خاتون مشهد برگزار شد.

همایش ۳ ساله های حسینی در باغ اردوگاه خاتون برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین، همزمان با پنجم ماه صفر مصادف با سالروز شهادت حضرت رقیه(س)، همایش سه‌ساله‌های حسینی با همکاری مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی، هیات جامعه الحسین رزمندگان اسلام و هیات رزمندگان شمال شرق، روز گذشته در باغ اردوگاه خاتون برگزار شد.
این همایش با حضور جمعی از کودکان مشهدی به همراه مادرانشان با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در فضای باز  این مجموعه به طرز باشکوهی برگزارشد.
در این مراسم معنوی حجت الاسلام جعفری، استاد حوزه کودک به اجرای برنامه‌های متنوع کودکانه پرداخت و در قالب نمایش، داستان اسارت و شهادت حضرت رقیه را بیان کرد؛ و در ادامه مراسم عزاداری شهادت سه ساله دشت کربلا با نوحه سرایی مداح و ذاکر اهل بیت(ع) ابراهیم قانع ادامه یافت.
در این همایش که عصر روز چهارشنبه برگزار شد مادران در کنار فرزندانشان در این مراسم شرکت کردند و از این طریق عشق و محبت خویش را به خاندان اهل بیت(ع) به نمایش گذاشتند و در بخش دیگر این همایش نوجوانی به یاد حضرت رقیه(ع) دختر امام حسین(ع) دکلمه ای را اجرا کرد.
همچنین به کودکانی که در این مراسم حضور داشتند کتاب داستان و معقنه به همراه پرچم عزای سید سالار شهیدان(ع) اهدا شد.
برگزاری مسابقه و برپایی دو موکب حضرت رقیه و کوچک ترین سرباز و همچنین به نمایش گذاشتن تصاویری از شهدای مدافع سلامت، شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم از دیگر برنامه های اجرایی در حاشیه همایش سه ساله های حسینی بود.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها