وادا اعلام کرد بیش از ۱۳۰ نمونه دوپینگ وزنه برداری در زمان ریاست تاماش آیان پنهان شده اند و اصلا مورد بررسی قرار نگرفته اند.

رئیس پیشین  فدراسیون جهانی وزنه‌برداری بیش از ۱۳۰ نمونه دوپینگ را پنهان کرده بود

قدس آنلاین: آژانس جهانی ضد دوپینگ (وادا) اعلام کرد بیش از ۱۳۰ نمونه دوپینگ در دوره ریاست تاماش آیان در فدراسیون جهانی وزنه برداری پنهان شده است.
جزییات پرونده‌ها نیز  در این چند سال در مقر فدراسیون جهانی وزنه برداری در بوداپست از بین برده شده اند. در واقع نمونه ها گرفته شده اما مورد بررسی قرار نگرفته اند. برخی نمونه ها نام یا ملیت ورزشکار را ندارند.
بسیاری از این نمونه‌ها مربوط به چندین سال قبل است  و تعدادی نیز مربوط به سال ۲۰۱۹ است زمانی که وزنه برداری به دلیل دوپینگ گسترده در خطر حذف از المپیک قرار داشت. نکته دیگر این است که مشخص نیست نمونه‌ها کجا ذخیره شده‌اند.

پیش از این نیز ریچارد مک لارن که مسئول رسیدگی به پرونده تخلفات مالی و  دوپینگ سیستماتیک تاماش آیان بود اعلام کرد ۴۱ مورد دوپینگ مثبت که بیشتر مربوط به دو کشور آذربایجان و ترکیه بوده است، پنهان شده‌اند.

قرار است از تمام ورزشکاران، سازمان‌های ملی  و کمیسیون ضد دوپینگ سابق فدراسیون جهانی سوالاتی پرسیده شود که چرا پس از تهیه نمونه تلاشی برای پیگیری صورت نگرفته است.
انتهای پیام  /

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها