رفیقدوست رباره حواشی کاخ مرمر و ساخت و سازی که گفته می‌شود در این کاخ صورت گرفته تأکید کرد من در زمان آیت الله هاشمی به آنجا رفته بودم و این اتفاقات نیفتاده بود و از بخش کوچکی از کاخ استفاده می‌شد.

رفیقدوست: بنی صدر به ما ژ۳ نداد، رفتم و در تسلیحات ارتش را کندم

قدس آنلاین: محسن رفیق دوست وزیر سپاه دولت دوران دفاع مقدس در گفت و گو با خبرآنلاین درباره مسائل مختلف روز صحبت کرده است. آنچه می خوانید، گزیده هایی از گفت و گوی اوست:


من فرقی بین کاندیداهای نظامی و بقیه کاندیداها نمی بینم، چون سپاه یک نیروی نظامی_عقیدتی است و اهل تجزیه و تحلیل سیاسی است، مثلاً آقای محسن رضایی تا به حال چندین بار کاندید شده است، منتهی باید دید که ذائقه ملت چیست. من اصلا به این موضوع نگاه نمی کنم که فلانی سپاهی است و فلانی نیست، من نگاه می‌کنم که چه کسی برای آینده مملکت که الان در بدترین شرایط اقتصادی برای مردم است (که اکثر آن تحمیل شده از خارج است)، بهتر عمل می کند.   

*سال ۶۸ مقام معظم رهبری به من فرمان دادند که به بنیاد بروم، ایشان می دانستند که من یک نظامی هستم و سابقه قلع وقمع زیادی دارم، مثلاً در زمان بنی صدر از بنی صدر خواستم که به ما تفنگ ژ۳ بدهد و او دستور داد که بدهند و بعد تلفن زد و گفت که ندهید و من رفتم و در تسلیحات ارتش را کندم و سلاح مورد نیاز را بردم که آن زمان خیلی سر و صدا به پا کرد، بنابراین من از این سوابق زیاد داشتم؛ زمانی که من را انتخاب کردند به من گفتند که به بنیاد نروی و قلع و قمع کنی، من به بنیاد آمدم و دیدم که این بنیاد با این همه امکانات اقتصادی که در دست دارد، دارد سالی چند میلیارد ضرر می‌دهد، من خدمت مقام معظم رهبری رفتم وعرض کردم که تا یک مدتی نمی‌شود بر بنیاد ریاست کرد و باید آن را فرماندهی کرد و همان سال توانستم بنیاد را سود ده کنم.

*من به اصفهان به یک گاوداری به نام قلعه خواجه رفتم و از آنها پرسیدم که در آنجا چند رأس گاو دارند، آنها گفتند که حدود هزارتا، گفتم سالی چقدر سود می دهید؟ گفتند امسال ۲۶ میلیون تومان زیان پذیرفته شده است، گفتم بغل گاوداری هزار رأسی، فلانی با ۲ گاو دارد خانه اش را اداره می کند و تو با هزار گاو زیان می دهی؟ و همانجا آنها را از کار برکنار کردم، همان سال گاوداری قلعه خواجه به سود رسید.

تمام سپاهی‌ها سیاست را به خوبی می فهمند، اما نه جزء چپ و نه جزء راست هستند و نه اصلاح طلب و نه اصولگرا هستند. آنها سپاهی و پیرو رهبری هستند اما سیاست را به خوبی می‌فهمند.آقای محسن رضایی  دوره قبل که کاندید شده بود من رفتم و با او صحبت کردم و از او پرسیدم که بالاخره اصلاح طلب هستی یا اصولگرا؟ و او نتوانست چیزی بگوید و ملاکش این بود که هیچکدام از این ۲ نیست. آقای قالیباف هم جزو هیچکدام نیست. 

* اصولگرای تندرویی که از ولی فقیه تندتر می رود به هیچ دردی نمی خورد، اصلاح طلبی هم که با ولایت فقیه میانه ای ندارد به هیچ دردی در این نظام نمی خورد. یعنی اصلاح طلب ولایتی و اصولگرای ولایتی است که می‌تواند مملکت را اداره کند و این حرف من به عنوان کسی است که باقی مانده از نسل اول انقلاب است، چون مثل من کم داریم، امثال آقای محسن رضایی نسل اول انقلاب نیستند و آنها نسل دوم انقلاب هستند. ما نسل اول هستیم که از سال ۴۲ با امام بودیم، لذا اگر که این اصل پذیرفته شده باشد می‌بینیم که سپاه حول این محور خودش را رشد داده است و یک عده هم در میان آنها می‌گویند که ما می توانیم مملکت را درست کنیم. 

*یک حرکت وسیعی علیه شرکت مردم در انتخابات(مجلس) شد و عده‌ای از مردم شرکت نکردند و به اصطلاح معروف طرفداران اصلاح طلب شرکت نکردند با این ادعا که کاندیداهای ما رد صلاحیت شده اند، در حالی که آنها به اندازه کافی کاندید داشتند. با این وضعی که الان پیش آمده است و این سرخوردگی که دولت فعلی دارد حتماً برای انتخابات بعدی مثل آن انتخابات نخواهد شد و شاهد جمعیت بالایی هستیم. 

* انشالله در انتخابات کسی که بتواند از جوان ها استفاده کند روی کار بیاید. الان ما در این دولت یک وزیر جوان داریم و بقیه میانگین سنیشان بالای ۶۰ سال است. ما اینهمه جوان در دانشگاه و اینهمه فارغ التحصیل داریم. ۱۸ سال پیش در یک جمع دانشجویی حضرت آقا یک سخنرانی داشتند و به دانشجوها گفتند که بروید و علم تولید کنید. ۱۸ سال پیش رتبه علمی ما در دنیا ۱۴۳ بود و تا ۳ سال پیش که متاسفانه الان داریم درجا می زنیم به ۱۴ رسیده بودیم.

من دیپلم ریاضی و لیسانس نظامی دارم، سال ۶۰ من را به هیئت های ۷ نفره زمین دعوت کردند تا سخنرانی کنم و مرحوم آقای فاضل هرندی رئیس هیئت های ۷ نفره بود، آن روز یعنی ۴۰ سال پیش گفتم مشکل این کشور با یک کلمه ۵ حرفی حل می شود: تولید! آن هم تولید توسط مردم بدون دخالت دولت.

*(دوره اول آقای روحانی)خود آقای جهانگیری فرمودند که آقای طیب نیا وزیر اقتصاد دارایی را مامور کردیم که موانع کسب و کار مردمی را احصاء کند تا الان ۱۵۰۸ قانون، مقررات، مصوبه من درآوردی، تبصره و...، من گفتم اینها را یکجا بردارید، الان برای تولید مثلا یک فردی سرمایه ای را جمع می کند و مقدار زیادی وام می گیرد و درخواست می کند که این کار تولیدی را انجام دهد، اولا آنچه که بعد از سالها از درون دستگاه دولت در می آید آنچیزی نیست که او می خواهد و از آن بدتر آن روزی که می خواست این کار را بکند توجیه اقتصادی داشت اما الان ندارد، مثلا تا دیروز تولید کره در داخل کشور ما اقتصادی نبود چون دولت کره وارد می کرد و از دیروز که دیگر ارز ندارد تا وارد کند دامداری‌ها می‌گویند کره تولید می‌کنیم، یعنی دولت باید قانون گذار، هدایت کننده، حمایت کنند و کنترل کننده باشد و نباید کارخانه و مزرعه و پالایشگاه داشته باشد

*بنای بنیاد مستضعفان این است که در کارهایی که مردم می توانند انجام دهند، شرکت نکنند. الان پروژه های خیلی بزرگی که بخش خصوصی زیر بار آن نمی رود را قبول می کند و درآمد و بخشی از فروش اموالش را به دستور مقام معظم رهبری صرف محرومیت زدایی می کند و در همین قضایای اخیر کرونا، ما سه مرتبه ۳ تا هزار میلیارد تومان تصویب کردیم که آقای فتاح به مساله کرونا اختصاص دهد و در آخرین آن مثلا ۱میلیون و ۵۰۰ هزار بسته آذوقه بود که ۴۵۰ میلیارد تومان می شد و دارند انجام می دهند و تقریبا ۱۰۰ درصد درآمد آن صرف محرومیت زدایی می شود. 

*اگر  آقای فتاح از افرادی مانند ما که قبلاً بودیم سؤال می‌کرد، آن مطالب را نمی‌گفتند چون مدرسه فرهنگ اولین مدرسه علوم انسانی بود که در ایران به دستور آقا تشکیل شد و آنجا برای بنیاد است؛ به ایشان اطلاعات صحیحی نداده بودند و خودش هم بعد عذرخواهی کرد و حرفهایش را پس گرفت. شما نباید این سؤال را از من بکنید و باید از آقای فتاح بپرسید. 

*امروز مجلس محلی است که مجمع تشخیص آنجا رفته است و آن زمان مجلس شورا آنجا بود الان مجلس شورا سر جای خودش رفته است و مجلس خالی شد و مجمع تشخیص به آنجا رفت و آنجا خالی شد و تحویل بنیاد دادند.همه چیز طبیعی است. زمانی که من چند دفعه به ملاقات آقای هاشمی در کاخ مرمر رفتم ندیدم که آنجا کاری کرده باشند و آنها از یک بخش کوچک آن استفاده می کردند. 

انتهای پیام/

برچسب‌ها