رییس مرکز بیماری‌های واگیر دار دانشگاه علوم پزشکی مشهد از توزیع واکسن آنفلوآنزا برای گروههای هدف به طور رایگان در مناطق زیرپوشش این دانشگاه در خراسان رضوی خبر داد.

توزیع واکسن آنفلوآنزا در خراسان رضوی آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین، دکتر زهرا نهبندانی  گفت: اولین محموله واکسن آنفلوآنزا عصر دیروز براساس اعلام نیاز دانشگاه علوم پزشکی مشهد تحویل گرفته شد و از صبح امروز توزیع آن در مراکز بهداشت و درمان زیرپوشش این دانشگاه آغاز شده است.
وی افزود: گروه‌های هدف که به صورت رایگان واکسن آنفلوآنزا دریافت می‌کنند شامل مادران باردار پرخطر، بیماران دچار ضعف سیستم ایمنی با اولویت بیماران دیالیزی، گیرندگان پیوند و بیماران مبتلا به بدخیمی، مبتلایان به تالاسمی ماژور و کارکنان مراکز بهداشتی و درمانی بویژه افراد در معرض خطر ابتلا به کووید ۱۹ می‌باشند.

رییس مرکز بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: تامین و توزیع واکسن آنفلوآنزا در پاییز امسال با توجه به خطر تداخل و همزمانی این بیماری با پاندمی کرونا از اهمیت بسزایی برخوردار است.
وی گفت: تعداد واکسن ارسالی از سالهای قبل بیشتر است و گروههای هدف مشمول واکسیناسیون آنفلوآنزا از این بابت نگرانی نداشته باشند و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برای دریافت واکسن به مراکز خدمات جامع سلامت مراجعه کنند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها