خراسان شمالی- مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی از راه اندازی ۱۶ اقامتگاه بوم گردی تا پایان سال جاری در استان خبر داد.

۱۶ اقامتگاه بوم گردی تاپایان سال در خراسان شمالی راه اندازی می شود
به گرارش خبرنگار قدس آنلاین، حبیب یزدانپناه در نشست خبری خود که در اقامتگاه بوم گردی دالان فیروزه برگزار شد، گفت: در حال حاضر ۳۶ اقامتگاه بوم گردی در استان فعالیت دارند که تا پایان سال جاری این تعداد افزایش خواهند یافت.
وی اظهار داشت: اگر زمینه ورود گردشگر را تسهیل کنیم درآمد سالانه استان تا حدی زیادی افزایش می یابد.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی در ادامه در خصوص خسارت های ناشی از کرونا در بخش گردشگری نیز گفت: بر اساس برآوردها تا پایان شهریور ماه سال جاری ۴۰۰ میلیاردریال کرونا به بخش گردشگری استان خسارت وارد کرده است.
یزدانپناه با بیان اینکه با شیوع کرونا هتل های استان خسارت های زیادی دیده اند افزود:  همچنین فروش رستوران ها و غذاخوری های بین راهی نیز ۸۰ درصد کاهش یافته و رستوران های سنتی نیز با توجه به دستور ستاد کرونا با ۳۰ درصد ظرفیت فعالیت می کنند.
وی ادامه داد: در بخش اقامتگاه های بوم گردی نیز، با توجه به اینکه افرادی که در بخش بوم گردی سرمایه گذاری کرده اند در همان روستاها اقامت دارند و زندکی می کنند خسارت چندانی وارد نشده است بلکه درآمد آنان کاهش پیدا کرده است.
گفتنی است در پایان این نشست نخستین پل معلق شرق کشور با اعتبار ۲۰۰ میلیون تومان در روستای فیروزه شهرستان بجنورد توسط بخش خصوصی به بهره برداری رسید.

برچسب‌ها