۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۲
کد خبر: 721803

تیم فوتبال پرسپولیس عصر دیروز کاری کرد کارستان و موفق شد با تک گل آل کثیر سد السد را بشکند و به مرحله یک چهارم غرب آسیاه راه پیدا کند. این پیروزی در حالی رقم خورد که نماینده ایران به دلیل قدرت بالای حریف توپ و زمین را به تیم ژاوی داده  و چشم به ضدحملات هوشمندانه داشت.

شلیک عیسی برای صعود یحیی

قدس آنلاین: تیم فوتبال پرسپولیس عصر دیروز کاری کرد کارستان و موفق شد با تک گل آل کثیر سد السد را بشکند و به مرحله یک چهارم غرب آسیاه راه پیدا کند. این پیروزی در حالی رقم خورد که نماینده ایران به دلیل قدرت بالای حریف توپ و زمین را به تیم ژاوی داده  و چشم به ضدحملات هوشمندانه داشت.

*ترکیب قابل پیش‌بینی

در خط دفاعی بار دیگر زوج شجاع خلیل زاده و محمدحسین کنعانی زادگان شکل گرفت و در سمت راست سیامک نعمتی و در سمت چپ نیز سعید آقایی حضور داشتند. در خط میانی کمال کامیابی‌نیا نیمکت نشین بود تا زوج احمد نوراللهی و میلاد سرلک در کنار بشار رسن و احسان پهلوان برابر حریف قرار گیرند. بشار رسن و به خصوص پهلوان نمایشی موفق برابر الشارجه به جا گذاشتند و تکرار آن مقابل السد امید هواداران تیم برای کسب نتیجه مطلوب بود. در خط حمله نیز شاهد حضور زوج وحید امیری و عیسی آل کثیر بودیم. با این حال بازی پرفشار تیم ژاوی در نیمه اول موجب شده بود که مهاجمان سرخ بیستر در میانه زمین دیده شوند تا در نوک حمله.

*نیمه اول سخت

 کازرولا در ۴۵ دقیقه اول یک تنه نبض بازی را در اختیار گرفته بود و سعی در تغذیه مهاجمان السد داشت. درگیری‌های او با سرلک و امیری در این نیمه جنگ‌های تن به تن دیدنی را به تصویر کشید. تیم یحیی نشان داد که همچنان به سمت چپ خود و زوج پهلوان و آقایی تکیه دارد. دو سه حمله نصف و نیمه این تیم دقیقاً از جایی شکل گرفت که پهلوان با حرکات انفرادی تمرکز مدافعان را به هم ریخت. سیامک نعمتی اما در راست بیشتر مشغول دفاع بود تا حمله. با این وجود دو خطر جدی السدی‌ها که با مهارخوب لک روبه‌رو شد، دقیقاً از همین منطقه شکل گرفت. لک هرچقدر در بازی با پا دچار تردید است در شوت گیری و بستن زاویه‌ها خوب عمل کرد و باعث شد تا پرسپولیس دست خالی به رختکن نرود.

*زیرکی یحیی

در نیمه دوم همان‌طور که انتظار می‌رفت السد سراپا حمله به میدان آمد. یحیی زیرکانه توپ را به حریف داد و به دفاع منطقه ای پرداخت تا در ضد حمله پوست حریف را بکند. در این میان البته لک ، خلیل زاده و کنعانی زادگان باید از جان مایه می‌گذاشتند تا دفع توپ کنند. هر مقدار که حلقه محاصره قطری‌ها تنگ‌تر می‌شد عرصه برای فرار عیسی و وحید بازتر می‌شد.

*ایمان به عیسی

دقیقه ۶۲ یکی از تک فرارهای وینگرهای سرخ از کناره‌ها فرصت عالی برای آل کثیر ایجاد کرد که توپ او به تیر عمودی خورد. این تیر زنگ خطری بود برای السد با این حال آن‌ها همچنان بی محابا در فکر رد شدن از لایه‌های دفاعی سرخ‌ها بودند که دومین ضربه آل کثیر هم روی ضدحمله غافلگیر کننده به تیر خورد تا آه از نهاد سرخ‌ها بلند شود. این‌ها فرصت‌هایی بود که از کف می‌رفت و السد با گردن کلفتی سعی در باز کردن دروازه لک داشت. از دقیقه ۶۹ تا دقیقه ۸۹ پرسپولیس زیر فشار حملات تیمی که نیمکت ذخیره‌هایش هم پر از ستاره بود جانانه دفاع کرد تا مزد این بازی فداکارانه را با گل آل کثیر روی ضربه کرنر بگیرد. این گل آب سردی بود بر پیکره السد.

*۶ دقیقه مرگبار

ادامه بازی با تعویض‌های دو مربی پرهیجان تر شد و البته اخراج نعمتی کار را برای سرخ‌ها مرگبارتر کرد. ۶ دقیقه وقت اضافه  هم البته نتوانست به کمک السد بیاید تا این آخرین تیم قطری‌ها هم در خانه حذف شود و پرسپولیس سزاوارانه صعود کند.

پس از پایان بازی دو تیم پرسپولیس و السد قطر با انتخاب کنفدراسیون فوتبال آسیا، محمدحسین کنعانی زادگان به عنوان بهترین بازیکن این دیدار انتخاب شد.

*نمره خوب داور کره‌ای

حسین عسگری، رئیس سابق کمیته داوران درباره داوری دیدار پرسپولیس ایران و السد قطر گفت: داور عملکرد نسبتاً خوبی داشت و با جای‌گیری‌های مناسب توانست در همه صحنه‌ها حضور داشته باشد. کارت‌های او درست بود و تنها یک اشتباه داشت.

وی ادامه داد: او در دقایق پایانی نعمتی را به درستی اخراج کرد؛ زیرا بازیکن پرسپولیس شیطنت کرد و با آرنج یا بازوی خود به حریف ضربه زد. همچنین در صحنه سرنگون‌شدن بازیکن السد در محوطه جریمه، داور می‌توانست پنالتی بگیرد، اما تصمیم گرفت به نظر کمکش اعتماد کند که زاویه بهتری داشت.

*نعمتی بخشیده می‌شود؟

اکنون همه در انتظار اعتراض رسمی و زودهنگام باشگاه پرسپولیس برای بررسی دوباره و کارشناسی این صحنه از سوی کنفدراسیون و احتمالاً بخشیده شدن سیامک نعمتی هستند. آیا سرخ‌ها قادر خواهند بود تا در فرصت کوتاه باقیمانده به جدال بعدی خود در مرحله یک چهارم، یک حرکت بزرگ را رقم بزنند و نعمتی را هم همانند محمد بن عطیه با بخشش مواجه کنند یا خیر؟

انتهای پیام/

برچسب‌ها