عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: طبق قانون، معاون اول رئیس جمهور نمی‌تواند از وزرای پیشنهادی در جلسه رأی اعتماد دفاع کند و بهتر است شخص رئیس جمهور از قرنطینه خارج شده و از «رزم حسینی» دفاع کند.

جهانگیری نمی‌تواند از وزیر پیشنهادی صمت دفاع کند، آقای روحانی از قرنطینه بیرون بیاید

قدس آنلاین: حجت الاسلام علیرضا سلیمی درباره آخرین وضعیت حضور رئیس جمهور در مجلس برای دفاع از وزیر پیشنهادی صمت گفت: طبق قانون صرفاً رئیس جمهور می‌تواند از وزرای پیشنهادی خود جهت أخذ رأی اعتماد دفاع کند.

وی بیان کرد: روحانی، حقوقدان است و باید با قوانین حقوقی آشنا باشد اما به قوانین هیچ توجهی نمی‌کند و هفت ماه است که در قرنطینه به سر می‌برد و دیگر کافی است و خوب است از قرنطینه خارج شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در واکنش به اینکه گفته می‌شود اسحاق جهانگیری درخواست حضور در صحن علنی برای دفاع از علیرضا رزم حسینی را داده است، گفت: این مسئله برخلاف آیین نامه داخلی مجلس است و رئیس جمهور باید قوانین را بداند و فقط خودش می‌تواند از وزیر پیشنهادی در صحن علنی مجلس دفاع کند.

سلیمی تصریح کرد: رئیس جمهور درخواست داده بود به صورت ویدئوکنفرانسی از وزیر صمت دفاع کند که این موضوع هم برخلاف آیین نامه است و مجلس مخالفت خود را با این درخواست اعلام کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها