مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر از شروع به کار آزمایشگاه تخصصی تشخیص کرونا با هزینه ای بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

راه اندازی آزمایشگاه تشخیص کرونا در کاشمر

به گزارش قدس آنلاین، محمد جواد یزدانی امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد و خیرین سلامت، آزمایشگاه پیشرفته تشخیص مولکولی کرونای شهرستان کاشمر راه اندازی شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر تصریح کرد: این آزمایشگاه با هزینه ای بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال با کمک های خیرین سلامت شهرستان و دانشگاه علوم پزشکی مشهد راه اندازی شد.

وی بیان کرد: این آزمایشگاه  علاوه بر آزمایشات کووید ۱۹، در آینده برای تشخیص بیماری های ویروسی و آزمایشات ژنتیکی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.  

یزدانی با بیان اینکه شهرستان کاشمر به عنوان اولین شهرستان زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد این آزمایشگاه را راه اندازی نکرده است، گفت: با راه اندازی این آزمایشگاه در مرحله نخست، نمونه های بیماران شهرستان کاشمر انجام خواهد شد و پس از آن شهرستان های همجوار را پوشش خواهد داد.

وی با بیان اینکه از ابتدای شروع کرونا نمونه های گرفته شده از بیماران بستری و سرپایی به مشهد ارسال شده است، بیان کرد: با راه اندازی این آزمایشگاه، نمونه ها در کاشمر آزمایش خواهند شد.

یزدانی افزود: تاکنون به خاطر دوری مسافت از مشهد و همچنین تعداد زیاد نمونه های ارسالی به مرکز استان توسط سایر شهرستان ها و همچنین بیمارستانها و مراکز منتخب کرونای مشهد، پاسخگویی آزمایشات، ۴۸ تا ۷۲ ساعت بعد انجام می شد ولی پس از این مهم، پاسخ دهی آزمایشات در همان روز نمونه گیری انجام خواهد شد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها