ایستگاه عملیاتی شماره ٥٢ سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی مشهد و همچنین نخستین تریلر آموزش شهروندی این سازمان امروز هفتم شهریور طی مراسمی در منطقه خلج کلانشهر مشهد مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

پنجاه و دومین ایستگاه آتش‌نشانی در مشهد فعال شد

به گزارش قدس آنلاین، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی مشهد روز دوشنبه در این مراسم گفت: پنجاه و دومین ایستگاه آتش‌نشانی این کلانشهر از نظر اجرا دارای مشخصات فنی خاصی است زیرا با آغاز فعالیتش میانگین زمان رسیدن آتش‌نشانان به محل حریق‌زده و یا حادثه‌دیده در این منطقه از مشهد کاهش یافت.

آتشپاد دوم امیر عزیزی افزود: امروز همچنین ١٨ دستگاه موتورسیکلت وِیژه عملیات امداد و نجات وارد ناوگان سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی مشهد شد. 

وی در ادامه همچنین اظهارداشت: ساز و کاری به منظور ایمن‌سازی اماکن پرخطر در کلانشهر مشهد تعریف شده و کارگروهی در همین خصوص با همکاری دادگستری خراسان رضوی و حضور نمایندگان دستگاههای ذیربط فعال شده است. 

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی مشهد ادامه داد: تاکنون در همین چارچوب ٧٥٠ هزار مترمربع بنا در سطح این کلانشهر مورد بازدید قرار گرفته و ٦٠٠ نفرساعت ظرف دو ماه اخیر کار شده است.

وی گفت: به این ترییب در نتیجه این اقدامات هم‌اینک برخورد قهری با مالکان ساختمانهای ناایمن در مشهد جای خود را به همکاری با کارگروه ایمن‌سازی اماکن پرخطر داده است.

آتشپاد دوم عزیزی افزود: شهروندان نیز همکاری خوبی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی مشهد برای معرفی اماکن پرخطر دارند. 

وی ادامه داد: امروز شیوه‌نامه کارگروه ایمن‌سازی اماکن پرخطر نیز از سوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی مشهد رونمایی شد.

دادیار حوزه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای مشهد نیز در این مراسم، برخورداری از شهر ایمن و پیشگیری حوادث را موضوعی بسیار جدی توصیف و بیان کرد:  وجود فضاهای عمومی ایمن در سطح شهر حق شهروندان است.

فرزاد بهشتی افزود: حوزه دادستانی در حوزه ایمنی حمایت لازم را دارد و تاکنون توسط کارگروه ایمن‌سازی اماکن ناایمن در شش منطقه شهرداری مشهد نشستهایی با مالکان بازارها و اماکن ناایمن برای ایمن نمودن آنها برگزار شده است. فهرست اماکن پرخطر نیز باید بدون تبعیض اعلام شود و اطلاع‌رسانی در این خصوص ضروری است. 

وی گفت: مالکان اماکن پرخطر باید بدانند که چنانچه حادثه‌ای در ملک آنها رخ دهد تمام مسوولیت بر عهده خودشان است لذا باید برای ایمن‌سازی پای کار باشند. در غیر این صورت با خاطیان برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها