فیلم سینمایی «پیشی میشی» به عنوان اولین فیلم ژانر کودک در سال جاری پس از انصراف از اکران در تابستان بالاخره از فردا راهی سینما می‌شود و باید منتظر ماند و دید استقبال از آان چگونه خواهد بود.

اولین فیلم ژانر کودک در روزهای کرونایی اکران می‌شود/ «بی‌حسی موضعی»؛ امید گیشه در روزهای پاییزی

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، در حالی از فردا چهارشنبه ۹ مهرماه سینماها میزبان یک فیلم کودک می شوند که شرایط اکران برای آثار سینمایی همچنان نامساعد است و با شیوع مجدد کرونا میزان استقبال مردم از سینما کاهش یافته است.

پیش از این قرار بود تازه ترین ساخته حسین قناعت، «پیشی میشی» که در ژانر کودک و نوجوان ساخته شده از ۲۵ تیرماه بر اساس مصوبه شورای صنفی نمایش در سینماها آغاز شود که با مخالفت و انصراف تهیه کننده از اکران روبرو شد. احمد احمدی درباره دلایل این انصراف گفته بود: درخواست ما برای اکران «پیشی میشی» به قبل از موج تازه کرونا باز می گردد. ما بر اساس آنچه اعلام شده بود تصور می‌کردیم  زیرساخت های لازم برای اکران آماده است، کرونا هم فروکش کرده بود و قرار بود همه سینماها باز شوند اما حالا با گسترش دوباره کرونا و تعطیلی دوباره سینماها به خصوص در شهرستان‌ها چاره‌ای جز انصراف از اکران نداریم.

اما در بازه زمانی توقف اکران این فیلم وضعیت کرونا تغییری نکرده و هشدارها همچنان برپاست؛ اما تهیه کننده قصد اکران فیلمش را دارد و در آستانه اکران درباره دلایل اکران فیلم گفته است: نمی‌خواستم فعلاً «پیشی میشی» را اکران کنم اما وقتی وضعیت اسفناک سالن‌های خالی سینما و پردیس‌ها را دیدم تصویری از لاله زار امروز که روزگاری روح سینما و تماشاگرانش در آن زنده بود در ذهنم نقش بست و بسیار ناراحت شدم، تصمیم گرفتم فیلم را اکران کنم حتی برای روشن ماندن چراغ یک سالن سینما، در حالی که «پیشی میشی» را با هزینه شخصی بدون حتی یک ریال کمک دولتی ساخته‌ام دلم نیامد شاهد تعطیلی سینماها باشم، من هم می‌توانستم فیلمم را در گنجه نگه دارم و بعد از کرونا اکران کنم، در واقع «پیشی میشی» را قربانی و پیش مرگ حیات سینما کردم اما مطمئنم مردم ما را تنها نخواهند گذاشت و مزد زحمات مان را خواهیم گرفت».

برهمین اساس فیلم سینمایی «پیشی میشی» از روز چهارشنبه ۹ مهر در سینماهای سراسر کشور اکران می‌شود. رضا شفیعی جم، بهاره رهنما، ارژنگ امیرفضلی، علی کاظمی، ساعد هدایتی، محمد شیری، نفیسه روشن، یوسف صیادی، صدیقه کیانفر، عباس محبوب و بازیگران نوجوان طاها و ماهان عابدی از بازیگران این فیلم هستند و پخش «پیشی میشی» برعهده رسانه فیلمسازان مولود به مدیریت حبیب اسماعیلی است و  این فیلم در سرگروه ایران به نمایش درخواهد آمد.

همچنین فیلم سینمایی «تومان» به کارگردانی مرتضی فرشباف در گروه مگامال از فردا چهارشنبه ۹ مهرماه نیز به نمایش دربیاید.

«تومان» داستان فردی را روایت می کند که از راه قمار اسب و فوتبال تلاش می‌کند یک شبه طبقه اجتماعی خود را تغییر دهد. میرسعید مولویان، مجتبی پیرزاده، پردیس احمدیه، ایمان صیاد برهانی و حامد نجابت از بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

این دو فیلم جدیدی هستند که از فردا روانه اکران خواهند شد و در کنار دیگر آثار سینمایی به نمایش درمی آیند.

بر اساس آمار اعلام‌ شده از سوی سامانه مدیریت فروش و اکران سینما(سمفا)،  فیلم سینمایی «بی حسی موضعی» به کارگردانی و نویسندگی حسین مهکام و تهیه کنندگی حبیب رضایی که از اواسط شهریورماه به نمایش درآمده است تا امروز و پس از سه هفته اکران در ۲۲ سینما، نزدیک به ۱۴۱۲۲ بلیت فروخته و رقمی معادل ۱۷۳ میلیون و  ۵۶۴ هزار تومان را ثبت کرده است.

«بی حسی موضعی» داستان جلال‌، دانشجوی سابق رشته فلسفه است که متوجه می‌شود خواهرش که به اختلال روانی دوقطبی مبتلاست، با مردی ثروتمند به نام شاهرخ ازدواج کرده که به شرط‌بندی بازی فوتبال اعتیاد دارد. جلال با عصبانیت از خانه بیرون می‌زند تا به خانه دوستش، بهمن، برود که یک آهنگ‌ساز زیرزمینی است. در مسیر جلال با یک راننده تاکسی به نام ناصر آشنا می‌شود و این دو شب عجیبی را در کنار هم سپری می‌کنند.

حبیب رضایی، باران کوثری، پارسا پیروزفر، حسن معجونی و سهیل مستجابیان بازیگران فیلم «بی حسی موضعی» هستند.

همچنین فیلم سینمایی «آبادان یازده ۶۰» به کارگردانی مهرداد خوشبخت و تهیه کنندگی حسن کلامی که از چهارشنبه ۲۶ شهریورماه اکران خود در سینماهای سراسر کشور آغاز کرده نیز پس از دو هفته اکران و با در اختیار داشتن ۱۴ سالن سینمایی  و فروش ۳۸۷۰ بلیت، توانسته ۴۲ میلیون و ۳۸۳ هزار تومان فروش داشته باشد.

این فیلم تازه ترین محصول سازمان هنری رسانه ای اوج اثری در حوزه دفاع مقدس است که به شروع جنگ ایران و عراق می پردازد و در خلاصه داستان این فیلم سینمایی آمده است: «مردم غیور آبادان ... شهر در آستانه سقوط قرار گرفته است!»

علیرضا کمالی، حسن معجونی، ویدا جوان، شبنم گودرزی، حمیدرضا محمدی و نادر سلیمانی در این فیلم سینمایی ایفای نقش می کنند.

فیلم سینمایی «روزهای نارنجی» به کارگردانی آرش لاهوتی از ۲۴ شهریورماه روانه اکران شده و پس از دو هفته نمایش و با در اختیار داشتن ۱۵ سالن سینمایی توانسته ۲۳۵۲ بیلت بفروشد و رقمی معادل ۳۰ میلیون فروش را ثبت کند.

«روزهای نارنجی» درباره آبان، زنی ۴۵ ساله است که واسطه استخدام کارگران فصلی است. هدیه تهرانی، علی مصفا، مهران احمدی، علیرضا استادی، ژیلا شاهی، رویا حسینی، صدف عسگری، لیلی فرهادپور، اکرم علمدار، امین گلستانه و سیامک ادیب بازیگران این فیلم هستند.

تهیه کننده فیلم «روزهای نارنجی» علیرضا قاسم‌خان، مشاور تهیه‌کننده و مجری طرح شهنام شهباززاده و عرضه و پخش بین‌المللی این فیلم به عهده محمد اطبایی (مستقل‌های ایرانی) است

همچنین فیلم های «زغال» و «دریا موج کاکا» نیز در کنار مستند «خط باریک قرمز»، «منگی» و ... در گروه سینمایی هنر و تجربه به اکران خود ادامه می دهند.

علاوه بر این در آخرین جلسه شورای صنفی اکران، نمایش فیلم سینمایی «سراسر شب» به کارگردانی فرزاد موتمن در گروه ماندانا از ۲۳ مهرماه، فیلم سینمایی «سازهای ناکوک» به کارگردانی علی حضرتی از ۱۶ مهرماه و فیلم «مردن در آب مطهر» ساخته برادران محمودی از ۳۰ مهرماه مصوب شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها