وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرده که یک فروند جنگنده «اف۱۶» ترکیه، یک فروند «سوخو ۲۵» نیروی هوایی ارمنستان را سرنگون کرده است.

ترکیه جنگنده ارمنستان را سرنگون کرد

قدس آنلاین: گزارش‌ رسانه‌ها حاکی از آن است که خلبان جنگنده «سوخو ۲۵» ارمنستان، کشته شده است. 

ترکیه روز دوشنبه با موضع‌گیری رسمی علیه ارمنستان و حمایت از آذربایجان در موضوع منطقه مورد مناقشه «قره‌باغ»، خواستار عقب‌نشینی نیروهای ارمنستان از این منطقه شد.

«رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه روز دوشنبه با موضع‌گیری رسمی علیه ارمنستان و حمایت از آذربایجان در موضوع منطقه مورد مناقشه «قره‌باغ»، خواستار عقب‌نشینی نیروهای ارمنستان از این منطقه شد.

«مولود چاووش‌اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه با تاکید مجدد بر حمایت این کشور از جمهوری آذربایجان در دور جدیدی از تنش‌های نظامی با ارمنستان، گفته بود که آنکارا برای ایجاد صلح در منطقه مورد مناقشه قره‌باغ هر کاری بتواند انجام می‌دهد. 

از سرگیری درگیری‌های مرزی جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه مورد مناقشه قره‌باغ از بامداد یکشنبه آغاز شد.

دو روز پیش از آغاز درگیری‌ها، سفارت آمریکا در باکو و ایروان از شهروندان آمریکایی خواسته بود وارد منطقه مورد مناقشه نشوند.

جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان، دو جمهوری استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی از سال ۱۹۹۲ به دنبال تصرف منطقه قره‌باغ کوهستانی توسط ارمنستان و اعلام خودمختاری این منطقه وارد درگیری نظامی شدند.

انتهای پیام/ 

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها