ساری- سخنگوی وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که ۷۰ درصد از بیماران متبلا به کووید-۱۹ که فوت کرده‌اند ، سالمند بودند.

۷۰درصدی فوتی‌ها کرونایی سالمند بودند

به گزارش قدس آنلاین؛  دکتر سیما سادات لاری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در ساری افزود: همچنین بر اساس آماری که تا نیمه اول شهریور ماه سال جاری اخذ شده حدود ۵۰ درصد از بیماران مبتلا به بیماری کووید- ۱۹ دارای بیماری زمینه ای بودند.

وی توضیح داد : با شیوع ویروس کرونا در سطح کشور ، ما شاهد بستری تمامی گروه های سنی از نوزاد یک روزه تا افراد کهنسال ۱۰۰ ساله به خاطر ابتلا به کووید-۱۹ بودیم ولی آمار ابتلای کودکان حدود ۲.۴ درصد بود که از این میزان ۱.۲۴ درصد به طور قطعی به بیماری کووید- ۱۹ مبتلا شده بودند.

سخنگوی وزیر بهداشت با اعلام این که آمار فوتی ها در بین بیماران ۶ تا ۱۸ ساله مبتلا به کووید-۱۹ تنها نیم درصد بود ، گفت : تاکید ما بر رعایت پروتکل های بهداشتی حتی در ارتباط با کودکان این است که این گروه سنی ناقلین خاموش برای والدین و پدر بزرگ و مادر بزرگانشان محسوب می شوند.

وی بی توجهی در رعایت پروتکل های بهداشتی را بسیار خطرناک توصیف کرد و افزود : شهروندان باید بدانند که بر اساس بررسی های انجام شده حدود ۸۰ درصد از ناقلین ویروس کرونا فاقد هرگونه نشانه بالینی بیماری کووید-۱۹ هستند در حالی که می توانند براحتی ویروس را منتقل کنند.

برچسب‌ها