امامان جمعه خراسان رضوی با اشاره به فرارسیدن اربعین حسینی در هفته پیش رو بر شناخت فلسفه و اهداف قیام امام حسین(ع) تاکید کردند و از مردم خواستند با توجه به بسته بودن مرزها و توصیه مسوولان بهداشتی مقابله با کرونا، به سمت مرزها حرکت نکنند.

خطبه‌های نماز جمعه شهرستانهای خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، امام جمعه فریمان با اشاره به اربعین حسینی گفت: در روایت آمده که یکی از علامت‌های مومن زیارت اربعین است. اگر زینب کبری و امام سجاد (ع) در طول آن روزهای اسارت چه در عصر عاشورا و چه در روزهای بعد در راه شام و کوفه و خود شهر شام و بعد از آن مجاهدات تبیین و افشاگری نکرده بودند و حقیقت فلسفه عاشورا و هدف حسین بن علی (ع) و ظلم دشمن را بیان نمی کردند واقعه عاشورا تا امروز، جوشان و زنده و مشتعل باقی نمی ماند.

حجت الاسلام سید مهدی معلمی افزود: پدیده‌ بی ‌نظیر و بی‌سابقه‌ای هم در این سالهای اخیر به‌وجود آمده و آن، پیاده‌روی میان نجف و کربلا یا بعضی از شهرهای دورتر از نجف تا کربلا است. این حرکت، حرکت عشق و ایمان است که امسال به خاطر کرونا، ما از دور به این حرکت نگاه می‌کنیم  و غبطه می‌خوریم به حال آن کسانی که این توفیق را پیدا کردند.

وی در خصوص نخستین مناظره انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا هم گفت: مناظره ترامپ و بایدن نمایی از حقیقت حاکمیت آمریکا و واقعیت های تفکر لیبرال دموکراسی بود یعنی بی اخلاقی، توهین، شارلاتان بازی و نفرت پراکنی. 

 امام جمعه خواف هم با اشاره به اربعین حسینی گفت: یکی از ویژگیهای اربعین این است که جوشش و حرارتی است که موجب می‌شود قلب مومنان به مکتب اباعبدالله(ع) وصل شود و ما می‌توانیم این جوشش و حرارت را هر سال در روز اربعین ببینیم که چندین میلیون نفر از مذاهب مختلف به سمت کربلا حرکت می‌کنند اما امسال به خاطر شرایط کرونا و  دستور ولی امر مسلمانان که باید به توصیه‌های مسوولان بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا عمل کنیم مراسم اربعین برگزار نمی‌شود.

حجت الاسلام سید ذبیح الله شمسیان در خصوص اقدامات دشمن علیه نظام اسلامی ایران هم گفت: دشمن با جنگ روانی، اقتصادی و علمی به مقابله با نظام دست می‌زند و می‌خواهد مردم را در جنگ روانی نگران و روحیه آنها را خراب کند و هدف اصلی بیانیه ۴۷ کشور مبنی بر نقض حقوق بشر در ایران نیز اختلاف افکنی بین مردم و مسوولان و اختلاف بین مسلمانان است و باید بصیر باشیم.

 امام جمعه باخرز هم در خطبه نماز جمعه امروز این شهر با تسلیت اربعین حسینی، وظیفه عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) در شرایط کنونی را توجه به فرمایشات رهبری دانست و افزود: باید نذورات اربعین حسینی را به سمت کمک به قشر مستضعف برد.

حجت الاسلام داوود زاهدی با اشاره به تأکیدات و هشدارهای رهبری انقلاب درخصوص جنگ اقتصادی  دشمن اظهار داشت :چرا مسوولان در دولت‌ها وظیفه خود را درست انجام ندادند که این تکانه های اقتصادی دشمن بر ما وارد نشود. اگر اقتصاد مقاومتی عمل می شد وضعیت ما این گونه نبود.

 امام جمعه گناباد هم گفت: همه بخشهای جامعه باید با افزایش هوشیاری در مقابل جنگ اقتصادی بصیرت خود را نسبت به ترفندهای دشمنان افزایش دهند.

حجت  الاسلام حسن صادقی نسب  در خطبه های نماز جمعه امروز گناباد افزود: استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا که پیروزی انقلاب اسلامی ایران را بر خلاف منافع خود می دید از  همان ابتدا تصمیم به نابودی آن گرفت و از هیچ توطئه ای علیه کشور ما فرو گذار نکرد از ایجاد آشوب ها و تحریک گروهکها تا جنگ تحمیلی و جنگ روانی، تهاجم فرهنگی و سپس تحریم اگر چه ضربه های زیادی هم زد اما در مجموع به اهدافش نرسید و ملت ایران از همه این جنگ ها و توطئه ها سربلند خارج شد و ثابت کرد که راه پیامبران و ائمه اطهار  (ع) ادامه دارد و از نظام اسلامی پاسداری کردند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها