یک میلیارد و ۱۶۳ میلیون دلار انواع کالا از ابتدای امسال تا پایان شهریور ماه از منطقه ویژه اقتصادی دوغارون به سمت افغانستان و بازارهای هدف این کشور صادر شد.

افزون بر یک میلیارد دلار کالا از دوغارون به افغانستان صادر شد

به گزارش قدس آنلاین، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون افزود: ارزش دلاری این میزان کالای صادر شده نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل ۳۳ درصد افزایش داشته است.

محمد رستمی افزود: میزان کالای صادر شده از این کانون اقتصادی به سمت افغانستان نیز  ۷۱۹ میلیون و ۴۳۹ هزار تن بوده است.

وی ادامه داد: در ۶ ماه ابتدایی امسال ۳۴ هزار و ۹۸۱ دستگاه کامیون حامل بار افغانستانی از سمت این کشور وارد منطقه ویژه اقتصادی دوغارون شده است که حامل ۲ میلیون و ۹۹۲ هزار تن انواع کالا به ارزش دو میلیون و ۵۷۵ هزار دلار بوده است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون تایباد به عرضه سوخت به ناوگان حمل و نقل کشور افغانستان اشاره کرد و گفت: در ۶ ماهه نخست سال ۹۹ افزون بر  ۱۱ میلیون و ۶۴۲ هزار لیتر سوخت گازوئیل با نرخ مصوب به ناوگان حمل و نقل کشور افغانستان از جایگاه فروش سوخت در منطقه ویژه اقتصادی دوغارون عرضه شده است.

رستمی افزود: در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد کالاهای صادراتی از این کانون اقتصادی به سمت شهر هرات دومین بازار اقتصادی کشور افغانستان می رود و در بازار ۳۰ میلیون نفری این کشور استقبال خوبی از انواع کالاهای ایرانی می شود.

او اضافه کرد: انواع مصالح ساختمانی، میوه و تره بار و مواد غذایی از مهمترین اقلام صادراتی به سمت افغانستان و انواع سنگ های ساختمانی، دانه های روغنی و باتری های فرسوده از مهمترین کالاهای وارداتی از سمت این کشور از طریق معبر زمینی دوغارون به داخل ایران است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون تایباد گفت: این منطقه ویژه اقتصادی یکی از مهمترین دروازه های طلایی صادرات کالا به سمت افغانستان و برخی از کشورهای آسیای میانه است که با فعالیت بیش از ۲۰۰ شرکت تجاری، حمل و نقل و خدماتی ظرفیت اشتغال افزون بر ۲ هزار نفر از جوانان جویای کار شهرستان تایباد در آن فراهم شده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها