مایکروسافت لپ تاپ Microsoft Surface Laptop Go و Surface Pro X خود را به روز رسانی کرده است.

لپ‌تاپ‌های جدید Surface مایکروسافت معرفی شدند +عکس

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، مایکروسافت دو دستگاه جدید Surface ، Surface Laptop Go و نسل دوم Surface Pro X را معرفی کرده است. Surface Laptop Go کاملاً نسخه جدید ارزان تر Surface Laptop است که از آخرین نسل دهم پردازنده Intel-Core i۵ بهره می‌برد.

سرفیس پرو X جدید نسخه تازه شده ای از دستگاه اصلی است که در ماه مه سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه شد. طبق گفته مایکروسافت، این دستگاه با وجود داشتن پایه ایستاده، باریک‌ترین مدل سرفیس پرو است و دستگاه توسط دو چیپ ست سفارشی ساخت کوالکام به نام های Microsoft SQ ۱ و Microsoft SQ ۲ هدایت می شود.



مشخصات و ویژگی‌های Surface Laptop Go

لپ تاپ Surface Laptop Go یک دستگاه جمع و جور است که از سیستم رزین کامپوزیت پلی کربنات با الیاف شیشه و جنس آلومینیوم ساخته شده است. این دستگاه مجهز به یک صفحه نمایش لمسی ۱۲.۴ اینچی است که رزولوشن ۱۵۳۶ × ۱۰۲۴ پیکسل را تولید می کند و قدرت آن توسط پردازنده Intel Core i۵-۱۰۳۵G۱ و Intel UHD Graphic تأمین می‌شود. مدل پایه با ۴ گیگابایت حافظه رم LPDDR۴x و ۶۴ گیگابایت فضای ذخیره سازی eMMC ارائه می شود. نسخه بالاتر دارای ۶ گیگابایت RAM LPDDR۴x و ۱۲۸ گیگابایت / ۲۵۶ گیگابایت حافظه SSD است.

لپ تاپ Surface Laptop Go نسخه S Mode Windows ۱۰ Home را اجرا می کند و این دستگاه یک وب کم HD دارد که همراه با یک جفت میکروفون است. از دیگر ویژگی های موجود در Surface Laptop Go می توان به Wi-Fi ۶ ، Bluetooth ۵.۰ ، USB Type-C ، USB-A ، پورت Surface Connect ، جک هدفون ۳.۵ میلی متری و بلندگوهای مجهز به Dolby Audio اشاره کرد.



مشخصات و ویژگی‌های Surface Pro X

نسل دوم Surface Pro X از صفحه نمایش لمسی ۱۳ اینچی با رزولوشن ۲۸۸۰ × ۱۹۲۰ پیکسل و نسبت ابعاد ۳: ۲ بهره می‌برد. به غیر از چیپ ست SQ ۱ که مبتنی بر Snapdragon ۸cx است ، Surface Pro X همچنین دارای پردازنده SQ ۲ است که بر اساس Snapdragon ۸cx Gen ۲ جدید ساخته شده است. این چیپ ست‌ها به ترتیب به پردازنده‌های گرافیکی Adreno ۶۸۵ و Adreno ۶۹۰ مجهز هستند و این شرکت ادعا می‌کند که طول عمر باتری این لپ تاپ ۱۵ ساعت است.

لپ تاپ Surface Pro X دارای ۸ گیگابایت حافظه رم LPDDR۴x است و در ۲۵۶ گیگابایت / ۵۱۲ گیگابایت حافظه M.۲ ۲۲۳۰ SSD ذخیره سازی وجود دارد که دستگاه، Windows ۱۰ Home را نیز اجرا می‌کند و این یک وب کم ۵ مگاپیکسلی با پشتیبانی کامل از فیلم HD است. وب کم با یک جفت میکروفون دور از میدان همراه است و همچنین از تشخیص چهره Windows Hello پشتیبانی می‌کند. همچنین یک دوربین ۱۰ مگاپیکسلی در پشت لپ تاپ وجود دارد که از ضبط فیلم تا ۴K پشتیبانی می‌کند.

این لپ تاپ دارای یک جفت بلندگوی ۲W با پشتیبانی از Dolby Audio است، وقتی نوبت به اتصال می‌رسد ،این نوت بوک ویژگی‌هایی مانند nano-SIM ، e-SIM ، Gigabit LTE ، Wi-Fi ۸۰۲.۱۱ac ، بلوتوث ۵.۰ ، A-GPS ، ۲ x پورت USB Type-C و درگاه Surface Connect را ارائه می‌دهد. Surface Pro X با قلم Surface Slim عرضه شده و با صفحه کلید Signature سازگار است که در گزینه‌های رنگی مانند Platinum ، Ice Ice و Red Poppy وجود دارد.



این شرکت مستقر در ردموندی به غیر از راه اندازی Surface Laptop Go و Surface Pro X ، از چند لوازم جانبی مانند Designer Compact Keyboard ، Number Pad ، آداپتور نمایش بی سیم ۴K و موس بلوتوث ارگونومیکی نیز رونمایی کرد.

قیمت Surface Laptop Go و Surface Pro X 

مایکروسافت قیمت یا در دسترس بودن Surface Laptop Go برای آسیا را اعلام نکرده است. اما در ایالات متحده ، نسخه های ۶۴ گیگابایتی ، ۱۲۸ گیگابایتی و ۲۵۶ گیگابایتی Surface Laptop Go به ترتیب ۵۴۹ دلار (۴۰۳۰۰ روپیه ) ، ۶۹۹ دلار (۵۱،۳۰۰ روپیه) و ۸۹۹ دلار (۶۶،۰۰۰ روپیه) قیمت دارند. این دستگاه در سه رنگ آبی یخی ، توسی و پلاتینیومی عرضه می‌شود.

لپ تاپ Surface Pro X به روز شده با گزینه های ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی در دسترس خواهد بود و قیمت آنها به ترتیب ۱۴۹،۹۹۹ و ۱۷۸،۹۹۹ روپیه است. این دستگاه در رنگ‌های پلاتینی و سیاه عرضه می‌شود. سرفیس پرو X جدید از امروز برای مشتریان پیش فروش در دسترس است و از ۱۳ اکتبر در دسترس همه کاربران قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها