رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: ریشه اصلی مشکلات امروز بخش کشاورزی کشور ارز ۴۲۰۰ تومانی بوده و سیاست‌های اقتصادی دولت اشتباه بوده است.

پورابراهیمی: ارز ۴۲۰۰ تومانی ریشه اصلی مشکلات امروز بخش کشاورزی است

قدس آنلاین؛ محمدرضا پورابراهیمی صبح امروز در جلسه اعضای مجمع نمایندگان استان کرمان با مدیران دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت جهاد کشاورزی در استان اظهار داشت: ریشه اصلی مشکلات امروز بخش کشاورزی در کشور ارز  ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی است که قبلا دولت تعیین کرده بود.

وی با بیان اینکه این اتفاق اثر منفی در حوزه کشاورزی کشور به جای گذاشت تصریح کرد: نرخ تورم در کالاهای اساسی بیشتر از کالاهایی بوده که ارز اختصاصی نداشتند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: سالانه حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه در اقتصاد کشور توزیع شده که متاسفانه در فرآیند دلالی هزینه شده است.

وی با بیان اینکه سیاستهای اقتصادی دولت اشتباه بوده است ادامه داد: نیاز است با یک هماهنگی استانی مشکلات استان کرمان را در این حوزه به صورت جدی پیگیری کرد.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه تولیدکنندگان گوشت استان کرمان مشکل جدی دارند و باید به سرعت در تأمین نهاده‌های دامی برای آنها اقدام شود افزود: تأمین کالاهای اساسی و مایحتاج عمومی مردم اولویت اصلی کشور است.

نماینده مردم شهرستان های کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت باید تأمین کالاهای اساسی و مایحتاج عمومی مردم به صورت جدی ورود کند گفت: محصولات کشاورزی صادراتی باید از سایر کالاهای صادراتی تفکیک شده و به آنها ارز مورد نیاز صادراتی اختصاص داده شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها