معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: در ۶ ماه ابتدایی سال جاری ۸۹۳ حلقه چاه مسدود شده که ۲۰ حلقه چاه عمیق بوده و ۱۶ میلیون مترمکعب از میزان برداشت غیر مجاز صرفه‌جویی شده که هدف ستاد ۱۰۰۰ حلقه چاه و هدف استانی در طرح همیاران ۲۰۰۰ حلقه چاه بوده است.

مسدود شدن ۸۹۳ حلقه چاه غیر مجاز در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، محمدعلی نعمت‌نژاد در جلسه ویدئوکنفرانس شورای مدیران امور آب شهرستان‌ها که با حضور مدیرعامل این شرکت و معاونان حفاظت و بهره‌برداری برگزار شد، اظهار کرد: در این جلسه ارزیابی عملکرد، کارت اهداف و برنامه‌های حوزه حفاظت و بهره‌برداری در سال ۹۹ مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تا پایان شهریور ماه ۱۱۷۹ دستگاه از مودم‌ها و ۷۳۲ دستگاه تابلو از کنتورهای هوشمند به‌ روزرسانی شده‌اند، عنوان کرد: بر اساس گزارش مدیران امور آب شهرستان‌ها در ۶ ماه ابتدایی سال ۹۹ تعداد ۹۴۰۱ حلقه چاه غیرمجاز بازدید و از اضافه برداشت ۶۷۴ حلقه چاه غیر مجاز به میزان ۱۲۷ میلیون متر مکعب جلوگیری شده است.

نعمت‌نژاد افزود: طی شش ماهه ابتدایی سال جاری ۸۹۳ حلقه چاه مسدود شده که ۲۰ حلقه چاه عمیق بوده و ۱۶ میلیون مترمکعب از میزان برداشت غیر مجاز صرفه‌جویی شده که هدف ستاد ۱۰۰۰ حلقه چاه و هدف استانی در طرح همیاران ۲۰۰۰ حلقه چاه بوده است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی بیان کرد: در حوزه رودخانه‌ها در ۶ ماه اول سال ۹۹ با هدف‌گذاری ۱۳۰ کیلومتر تا این لحظه به طول ۱۷۶ کیلومتر لایروبی صورت گرفته، هدف‌گذاری در حوزه آزادسازی حریم بستر رودخانه‌ها ۲۳۰ هکتار بوده که تاکنون ۲۵۹ هکتار از بستر رودخانه‌ها رفع تصرف شده است.

بر اساس گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی، وی ادامه داد: از هدف‌گذاری سالانه انجام شده در حوزه‌های اسکن پرونده‌ها، به‌ روزرسانی مودم‌ها و تابلوها جلوتر هستیم. در حوزه دفتر حفاظت کیفی ۱۲۰۰ مورد کل بازدید داشتیم که از این مقدار ۶۲۵ مورد انجام شده است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها