نیاز به مشاوره خانواده و به طور کل نیاز به روانشناس در تهران بیشتر احساس می شود. فشار زندگی و تنش ها در شهرهای بزرگ بیشتر است. همچنین دریافت مشاوره خانواده در تهران نه تنها می تواند مشکلات را حل کند بلکه دستیابی به رضایت و موفقیت را نیز امکان پذیر می سازد.

چرا به مشاوره خانواده در تهران نیاز دارید؟

آیا مشاوره خانواده در تهران می تواند خانواده شما را نجات دهد؟

خانواده مهمترین نظام ارتباطی است که انسانها با یکدیگر دارند. جوامع پیرامون واحدهای خانواده شکل گرفته اند. بدون ارتباط ما با یکدیگر و غریزه روانشناختی ما برای محافظت از خانواده هایمان، ممکن است تکامل انسان ها با خطر مواجه شود.

با این حال، همه خانواده ها بدون مشکل، استرس و تعارض نیستند. هدف مشاوره خانواده در تهران حفظ موفقیت اعضاء خانواده، پیشرفت آنها، توانایی درک و شناسایی نیازهای تک تک اعضای خانواده و ایجاد تعادل بین آنها است. مشاوره خانواده نوعی درمان منحصر به فرد است که می تواند در رفع تمام این نیازها کمک کند. یک مشاور یا درمانگر می تواند منبع بسیار خوبی برای خانواده ها در جهت کسب تعادل و سلامت باشد.

احساس تنهایی در یک خانواده را با کمک مشاوره خانواده بهتر بشناسید

خانواده ها مرحله های مختلفی از رشد مشترک را پشت سر می گذرانند. اعضاء خانواده تمایل خود به حفظ حریم خصوصی را ممکن است به اشکال مختلفی ابراز کنند. نوجوانان می توانند بدخلق شوند. بعضی اوقات ممکن است مادر خانه بخواهد از مسئولیت های خود و شلوغی خانه فاصله بگیرد. یا شوهر شما آرزو کند یک سفر ماهیگیری آخر هفته با بچه ها داشته باشد. درخواست کمی وقت آزاد برای تجربه تنهایی، برای همه طبیعی است. فارغ از اینکه در چه سنی هستید بهتر است این نیاز شما برآورده شود. برای درک بهتر نیازهای خود می توانید از مشاوره خانواده در تهران کمک بگیرید.

انزوا می تواند بستری برای شکل گیری مشکلات خانواده باشد

اما شاید متوجه شوید که یکی از اعضای خانواده در حال منزوی شدن است. ممکن است ترجیح دهد در اتاق بماند تا اینکه هر شب برای شام پایین بیاید. یا دیگر با دوستان و خانواده خود معاشرت نداشته باشد. این می تواند به یک مشکل بزرگ تبدیل شود. بهتر است قبل از شدت گرفتن مشکلات از مشاروه خانواده کمک بگیرید.

اغلب، افرادی که به آرامی از موقعیت های اجتماعی کنار می روند ممکن است از افسردگی یا سایر مشکلات روانشناختی رنج ببرند. ضروری است که بدانید این مشکلات را می توان رفع و درمان کرد. در مواقع دیگر ممکن است یکی از اعضای خانواده، به ویژه کودک، با آزار و اذیت مواجه شده باشد. مهم نیست که تا به حال به مشاوره مراجعه نکرده اید. مشاوره خانواده می تواند به شما کمک کند تا دوباره سلامت خود را پیدا کنید. در اصل دکتر روانشناس بوسیله مشاور خانواده به شما و خانواده شما کمک می کند تا آنچه که باعث قطع ارتباط موثر شما می شود را پیدا کرده و رفع کنید.

دکتر روانشناس در تهران

دکتر روانشناس در تهران

یک دکتر روانشناس در تهران دارای مدرک دکتری تخصصی (PhD) است. تحصیل در این مقطع، یکی از بالاترین سطح تحصیلات است. تحصیل در این مقطع بعد از دوره لیسانس و فوق لیسانس است و در مجموع 12 سال به طول می انجامد.

بعد از تحصیلات تکمیلی، دکتر روانشناس در تهران یک دوره کارآموزی تحت نظارت و همچنین یک سال کار بالینی تحت نظارت انجام می دهد. سپس آماده دریافت مجوز از مراجع مربوط خواهد بود.

دکتر روانشناس در تهران چه خدماتی ارائه می دهد؟

روانشناسان در بیشتر موارد از دارودرمانی اجتناب می کنند. اما سایر خدمات ضروری برای سلامت روان توسط یک دکتر روانشناس در تهران انجام می پذیرد. روانشناس به تشخیص اختلالات یا سایر مشکلات فردی و بین فردی می پردازد. ارزیابی ها را تا انتهای درمان انجام می دهد. همچنین علاوه بر رواندرمانی و مشاوره به آموزش های روانشناسی از قبیل مهارت های مقابله ای یا مهارت های زندگی می پردازد.

دکتر روانشناس در تهران اغلب از درمان های تاثیرگذاری استفاده می کند. نوع روان درمانی که روانشناس استفاده می کند ممکن است به تخصص و آموزش های او و همچنین ویژگی های منحصر به فرد مشکل شما بستگی داشته باشد. برخی از انواع روان درمانی ها شامل رفتار درمانی، شناخت درمانی، درمان گشتالت، رواندرمانی پویشی و درمان های بین فردی می شوند.

روانشناسان به افرادی که مشکلات روانشناختی مانند افسردگی یا اضطراب دارند کمک کنند. آنها همچنین ممکن است برای کمک به افرادی که دچار مشکلات موقعیتی هستند نیز کمک کنند. مشکلاتی از قبیل استرس ناشی از مشکلات اقتصادی یا غم و اندوه پس از مرگ یکی از عزیزان. این متخصصان سلامت روان همچنین ممکن است با افرادی که به الکل یا سایر مواد اعتیاد دارند کمک کنند. و به آنها برای درمان مشکلات خود، استراتژی های مقابله ای جدید آموزش دهند.

چه کمکی از دکتر روانشناس می توان گرفت؟

اگر برای افسردگی یا سایر مشکلات روانشناسی خود به دارو نیاز دارید، پس باید به یک نوع دیگر از متخصصان سلامت روان مراجعه کنید.

روان درمانی و داروها به اشکال مختلفی به افراد مبتلا به افسردگی یا سایر اختلالات کمک کنند. غالباً، افراد پاسخ های متفاوتی به روان درمانی یا دارودرمانی می دهند. در برخی مواقع، ترکیبی از این دو نوع درمان بهترین نتیجه را خواهد داشت. در مواردی که مشکلات روانشناختی برای فرد یا اطرافیان خطر و تهدیدی به همراه دشته باشد از بستری کردن بیمار کمک گرفته می شود.

مشاوره آنلاین با دکتر روانشناس

مشاوره آنلاین با دکتر روانشناس در تهران

بروز مشکلات مختلف باعث می‌شود که افراد دچار مشغله های فکری آزار دهنده‌ای شوند. درنتیجه به مشورت با یک فرد آگاه نیاز پیدا می کنند. این مشکلات می‌تواند مربوط به عوامل مختلفی باشد. این مشکلات ممکن است به مسائل خانوادگی مربوط باشد. تنش‌های رخ داده در هر خانواده‌ای، باعث درگیری‌های ذهنی بسیاری برای افراد می‌شود. ممکن است این مشکلات کار را به جای باریکی بکشانند. برای همین بهتر است که اعضای یک خانواده هر چه سریع‌تر به رفع این مشکلات بپردازند. حل کردن مشکلات با کمک گرفتن از دکتر روانشناس در تهران یک راهکار منطقی است. یک دکتر روانشناس خوب در تهران صرفا به مشاوره حضوری نمی پردازد. او برای کمک به مشکلات افراد خدمات مشاوره آنلاین را نیز ارائه می دهد.

از جمله این مشکلات می‌توان به تعارض بین زن و شوهر اشاره کرد. دعواهای مکرر و عدم تفاهم می تواند زندگی را سخت کند. علاوه بر این موضوعات، بعضی از افراد به مشاوره‌های قبل از ازدواج نیاز دارند. برای رفع مشکلاتی از این قبیل که بین زوج ها بوجود می آید، بهتر است به موقع به مشاور مراجعه شود. اگر دسترسی حضوری به مشاور دشوار است می توانید از مشاوره روانشناسی آنلاین استفاده کنید.

همچنین مشاوره آنلاین می‌تواند در زمینه‌ی درمان بیماری‌ها و مشکلات رفتاری کودکان انجام شود. مشکلاتی مثل خجالتی و یا ضد اجتماع بودن را، می‌توان از طریق مشاوره با یک روانشناس ماهر و در طی چندین جلسه درمان کرد. تمامی این مشکلات خلقی یا هیجانی را می‌توان از طریق انجام مشاوره آنلاین با یک روانشناس ماهر حل کرد.

معرفی یک دکتر روانشناس در تهران

برای انتخاب یک دکتر روانشناس بهتر است با رویکرد و تخصص او آشنا شوید. برای این کار می توانید به سایت شخصی او مراجعه کنید. دکتر رامین علوی یکی از روانشناسان با تجربه  است که دارای دکتری تخصصی در روانشناسی می باشند. شما می توانید با مراجعه به وب سایت شخصی ایشان به آدرس drraminalavi.com نوبت خود را رزرو کنید.

رپرتاژ آگهی

برچسب‌ها