کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: میانگین دمای هوا در این استان از روز سه‌شنبه آتی ۱۵ مهر ماه رو به کاهش خواهد رفت.

دمای هوای خراسان رضوی تا شش درجه کاهش می‌یابد

به گزارش قدس آنلاین، مرتضی اثمری افزود: ظرف این مدت دمای هوا در خراسان رضوی به میزان شش درجه سردتر شده و این روند تا پایان هفته جاری ادامه خوهد یافت. 

وی در ادامه به دیگر تغییرات جوی در خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: همچنین با افزایش رشد ابر، احتمال بارشهای پراکنده و رگباری باران برای عصر فردا دوشنبه ۱۴ مهر ماه در نواحی شمال و غرب استان پیش‌بینی می‌شود. 

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی همچنین بیشینه دمای امروز ۱۳ مهر ماه هوای مشهد را ۲۵ درجه سلسیوس اعلام و بیان کرد: بر این اساس دمای هوای این کلانشهر به تدریج کاهش یافته و روز جمعه آتی ۱۸ مهر ماه به ۱۹ درجه نزول خواهد کرد.

وی گفت: کمینه دمای دیشب هوای مشهد ۹ درجه سلسیوس بود که با کاهش نسبی شبهای آخر هفته جاری تا پنج درجه سیلیوس پایین می‌رود.

قوچان در شمال خراسن رضوی با کمینه دمای چهار درجه زیر صفر و مه‌ولات در جنوب شرق این استان با بیشینه دمای ۳۱ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای خراسان رضوی ظرف ۲۴ ساعت اخیر بودند. 

بیشترین شدت وزش باد نیز ظرف همین مدت از بردسکن واقع در جنوب غربی خراسان رضوی با سرعت ۴۰ کیلومتر بر ساعت گزارش شد. 

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها