گیلان - مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گیلان این استان را جزو ۵ استان حادثه‌خیز کشور خواند و گفت: با جلوگیری از ساخت و سازهای بی‌رویه در طبیعت می‌توان از بروز سیلاب‌ها جلوگیری کرد.

 گیلان جزو پنج  استان حادثه‌خیز کشور است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی هلال احمر گیلان ،سیاوش غلامی با بیان اینکه با جلوگیری از ساخت و سازهای بی‌رویه در دل طبیعت می‌توان از بروز سیلاب‌ها جلوگیری به عمل آورد اظهار داشت: عواملی نظیر دست بردن در منابع‌طبیعی و ساخت و سازهای بی‌رویه در دل طبیعت از عوامل بروز سیلاب‌های تالش محسوب می‌شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گیلان با بیان اینکه عوامل مختلفی در بروز سیلاب‌های ویرانگر استان دخیل هستند عنوان کرد: اگر از منظر آسیب‌شناسی و حوزه امداد و نجات هم به این موضوع مهم نگاه کنیم یکی از اتفاقاتی که باید به آن توجه شود تغییرات اقلیمی است که در سطح جوامع به ویژه در کشورمان رخ داده است.

غلامی گیلان را جزو ۵ استان حادثه‌خیز کشور اعلام کرد و با تأکید بر اینکه فواصل بین اتفاقات و بلایای طبیعی در استان گیلان کوتاه است تصریح کرد: تصادف، رانش‌زمین، سیل و آتش‌سوزی‌ها تنها نمونه‌ای از حوادثی است که به شکل سریع در گیلان اتفاق می‌افتند بنابراین همه باید برای مواجهه با این مخاطرات آماده باشند.

وی پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر اینکه در غرب استان شاهد بارندگی خواهیم بود را چندین روز قبل از جاری شدن سیلاب تالش مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: بر اساس این گزارشات شدت بارندگی در غرب و مرکز استان بیشتر اعلام شده بود و گفته شد که امکان جاری شدن سیلاب و درگیر کردن معابر منطقه بسیار وجود دارد.

برچسب‌ها