معاون شهردار و رییس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد از حمایت ۳۰ میلیارد ریالی برای بازتوانی معتادان متجاهر خبرداد.

اختصاص ۳۰ میلیارد ریال برای بازتوانی معتادان متجاهر

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، محمدمحسن مصحفی در این رابطه بیان‌ کرد: با توجه به افزایش پدیده معتادان متجاهر و لزوم همکاری تمام دستگاه‌های متولی در کاهش آسیب‌های اجتماعی در سطح شهر، سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری ۳۰ میلیارد ریال برای تجهیز و اداره کمپ‌های نگهداری از معتادان به اداره کل بهزیستی استان اختصاص داده است.

 

مصحفی تاکید کرد: هم‌اکنون برنامه جامعی برای بازتوانی و بازپروری معتادان متجاهر و حمایت از خانواده‌های آنان توسط دستگاههای مسئول در حال تدوین است.

رییس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد ضمن تشریح محورهای همکاری بین سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری با اداره کل بهزیستی استان برای بازپروری معتادان متجاهر، تصریح کرد: این همکاری در دوسطح انجام می‌پذیرد. در یک سطح خدمات روانشناختی تخصصی و آموزش‌های مهارتی با هدف بازپروری روحی و توانمندسازی این قشر آسیب‌پذیر در کمپ‌ها ارائه می‌شود و در سطح دوم با هدف حمایت از خانواده‌های معتادان یک فرایند حمایتی و توانمندسازی چندجانبه که شامل ارائه خدمات روانشناختی، آموزش‌های مهارتی و کارآفرینانه، بسته‌های حمایتی و معیشتی می‌شود به این خانواده‌ها ارائه خواهد شد.

 گفتنی است علاوه بر این برنامه‌ها، طی دو سال اخیر بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال به تجهیز و اداره کمپ ها اختصاص داده شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها