مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی درباره وضعیت فعالیت گالری‌ها در محدودیت‌های جدید برای تهران به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، توضیحاتی را ارائه داد و گالری‌ها را به رعایت هر چه بیشتر پروتکل‌های بهداشتی توصیه کرد.

وضعیت گالری‌ها در محدودیت‌های تهران چه می‌شود؟

به گزارش قدس آنلاین، ایسنا نوشت: هادی مظفری، مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی درباره وضعیت فعالیت گالری‌ها تا تاریخ ۱۸ مهرماه، اظهار کرد: بر اساس دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا، موزه‌ها، سینماها و تئاترها تعطیل هستند و گالری‌ها نیز از شرایط موزه‌ها تبعیت می‌کنند. بر روی پرتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز ذکر شده است که تا تاریخ ۱۸ مهرماه کلیه مراکز فرهنگی و هنری تعطیل هستند. 

او تاکید کرد که بر این اساس با توجه به شرایط و آماری که اعلام شده است،  بهتر است همه گالری‌ها رعایت‌های لازم را انجام دهند تا بتوانیم از این مرحله نیز عبور کنیم. برحسب دستور وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعلامیه ستاد ملی مبارزه با کرونا کلیه مراکز فرهنگی و هنری باید تعطیل شوند و تمام مراکز فرهنگی و هنری مشمول این قانون هستند.

مظفری همچنین درباره چگونگی نظارت دفتر هنرهای تجسمی به عملکرد گالری‌ها در روزهای کرونایی، خاطرنشان کرد: اغلب گزارش‌هایی که دریافت می‌کنیم، مبنی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی بوده است. موارد عدم رعایت نیز اگر مشاهده و گزارش شده، به گالری‌ها اعلام کرده و از آنها خواسته‌ایم که حتما به پروتکل‌های بهداشتی پایبند باشند. به هر حال اگر این نکات بهداشتی رعایت نشود همه افراد از مدیران گالری‌ها گرفته تا کارکنان و هنرمندان و علاقمندان همگی در معرض خطر هستند. به شخصه با توجه به بازدیدهایی که داشتم و گزارش‌هایی که دریافت کردم بر این باورم که گالری‌ها پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند؛ اما اگر موارد نادری هم وجود داشته باشد،حتما پیگیری می‌کنیم. 

انتهای پیام

برچسب‌ها