سرپرست استانداری خراسان رضوی گفت: مردم از مسوولان انتظار دارند مانع از افسارگسیختگی قیمت کالاها شوند و اعضای کارگروه تنظیم بازار باید به نحوی برنامه‌ریزی کنند که قیمت انواع کالاها در استان همواره پایین‌تر از میانگین قیمت کشوری آنها باشد.

 انتظار مردم جلوگیری از افزایش قیمتهاست

به گزارش قدس آنلاین، حسن جعفری امروز  در نشست کارگروه تنظیم بازار خراسان رضوی افزود: بی تردید بخشی از افزایش قیمت کالاها به واسطه افزایش قیمت مواد اولیه تولید است که در این شرایط طبیعی است اما مسوولان صرفا نباید به این اکتفا کنند بلکه باید مانع از سوء استفاده افراد فرصت طلب شوند و برای ارایه عملکرد خود در این خصوص از توان رسانه‌ها بهره گیرند.

وی ادامه داد: از یک سو نواقص فعالیتها در حوزه تامین کالا برجسته شده و از سوی دیگر به اقدامات موثر و برخوردهای دستگاه‌های اجرایی با گران فروشی‌ها کمتر پرداخته می‌شود لذا باید اعضای کارگروه تنظیم بازار همکاری بیشتری با رسانه‌ها به منظور تبیین اقدامات و دغدغه‌های دستگاه‌های اجرایی برای تنظیم بازار داشته باشند.

سرپرست استانداری خراسان رضوی گفت: اطلاع رسانی فعالیتها برای برخورد با گرانفروشی و توزیع کالا خارج از شبکه و برخی تخلفات صنفی دیگر مردم را امیدوار می‌کند که وضعیت بازار دغدغه مشترک دولت و مردم است نه این که برخی از کسبه و صنوف هر کاری که بخواهند انجام دهند بدون آن که برخورد قانونی با آنها شود.

جعفری با تاکید بر رصد مستمر کالاهای اساسی استان خراسان رضوی افزود: سازمان تعاون روستایی استان باید پیش بینی‌های لازم برای تامین کالاهای اساسی و جبران احتمالی کمبود آنها را داشته باشد نه این که وقتی استان با کمبود یکی از کالاهای اساسی مواجه شد نسبت به رفع آن تصمیم گیری و اقدام کند.

وی همچنین ارزیابی مسوولان حوزه بازار خراسان رضوی برای موجودی کالاهای راهبردی استان و اتخاذ تدابیر لازم برای تامین کالاهای مورد نیاز ایام پایانی ماه صفر را مورد تاکید قرار دارد.

سرپرست استانداری خراسان رضوی گفت: اعضای کارگروه تنظیم بازار خراسان رضوی باید تا پایان سال گزارشی از طرحهایشان برای رفع مشکلات احتمالی در حوزه اقلام مورد نیاز مردم ارایه دهند که مدیریت استان بداند در زمان بروز مشکل چه اقدامی انجام دهد، متاسفانه برخی مشکلات به صورت سنواتی تکرار می‌شود لذا باید با پیش بینی و ارایه طرح برای رفع مشکلات احتمالی، مانع از تکرار آنها شد.

جعفری با تاکید بر شناخت بیشتر اعضای کارگروه تنظیم بازار نسبت به شبکه توزیع در استان افزود: طرح خوبی برای شبکه توزیع کالا در خراسان رضوی تهیه شده که باید هر چه سریعتر در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به اظهاراتی مبتنی بر خروج برخی کالاهای اساسی از مرز خراسان رضوی ادامه داد: این موضوع باید هر چه سریعتر در دستور کار کمیسیون قاچاق کالا و ارز استان قرار گیرد و دستگاه‌های اجرایی مرتبط توجیه شوند تا با خروج هر نوع کالای اساسی از مرز برخورد قانونی انجام گیرد.

سرپرست استانداری خراسان رضوی همچنین ارایه پیشنهادات و اتخاذ تدابیری برای رفع کمبود نهاده دامی مورد نیاز تولیدکنندگان به منظور کاهش اثرگذاری آن بر قیمت تمام شده تولید را از سوی اعضای کارگروه تنظیم بازار استان خواستار شد.

تامین کود مورد نیاز کشاورزان در فصل کشت پاییزه با قیمت مشخص، انجام عملیات روانی برای ارایه آمار امیدبخش به مردم و کاهش دغدغه‌ها و نظارت بیشتر بر حوزه عرضه کالا و خدمات از دیگر مواردی بود که از سوی سرپرست استانداری خراسان رضوی مورد تاکید قرار گرفت.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها