مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: ۱۷نفر در شبکه بهداشت و درمان استان،جان خود را در راه خدمت رسانی به بیماران کرونایی از دست داده اند، اما هنوز نمی توان برای آنها عنوان شهید را اعلام کرد.

عنوان شهید در انتظار ۱۷مدافع سلامت خراسان رضوی /پرداخت تسهیلات خوداشتغالی به خانواده های شهدا و ایثارگر

حجت الاسلام حسین معصومی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: ۱۷نفر در شبکه بهداشت و درمان خراسان رضوی جان خود را در راه خدمت رسانی به بیماران کرونایی از دست داده اند و در قطعه صالحین دفن شده اند  اما هنوز نمی توان برای آنها عنوان شهید را اعلام کرد.  

وی تصریح کرد: وزارت بهداشت و درمان آیین نامه ای را درباره شرایط لازم برای معرفی افرادی که در شبکه بهداشت و درمان  در راستای خدمات رسانی به بیماران کرونایی جان خود را از دست داده اند به عنوان شهید ، اعلام کرده است که به دلیل ایجاد محدودیت های زیاد مورد اعتراض دانشگاه های علوم پزشکی قرار گرفته است .

وی بابیان اینکه یکی از این شرایط داشتن رابطه استخدامی بین فرد و دولت است ، افزود: تا زمانی که اعتراض ها به این آیین نامه از سوی وزارت بهداشت و درمان مورد بررسی قرار نگیرد و نتیجه نهایی اعلام نشود نمی توان به طور قاطع تعداد شهدای مدافع سلامت خراسان رضوی را اعلام کرد.   

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی همچنین درباره وضع اشتغال خانواده های شهید و ایثارگر استان بیان داشت: در حال حاضر حدود ۱۰هزار نفر از اعضای خانواده های شهید و ایثارگران  خراسان رضوی شامل برادر شهید، همسر شهید ، خواهر شهید و فرزندان جانبازان بیکار هستند که سعی داریم از طریق پرداخت تسهیلات خود اشتغالی مشکل بیکاری این افراد را برطرف کنیم، زیرا در حال حاضر فرصت استخدامی برای این افراد فراهم نمی باشد.  

حجت الاسلام معصومی همچنین در مورد پرداخت هزینه های درمان خانواده های شهید و ایثارگران استان گفت: پرداخت هزینه درمان بستری جانبازان و ایثارگران به روز و در کمتر از یک هفته انجام می شود اما برای پرداخت فاکتورهای داروخانه ها و درمانگاه ها این مدت زمان تا سه ماه به طول می انجامد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها