قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی در ویژه برنامه تشرف عنوان کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور اقدامات خوبی در راستای خدمت به نیازمندان انجام شده و آستان قدس رضوی امدادرسانی در مناطق محروم را لحظه‌ای متوقف نکرده است.

رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی در حرم رضوی/ امدادرسانی آستان قدس در مناطق محروم لحظه‌ای متوقف نمی‌شود

به گزارش قدس آنلاین، مصطفی خاکسار قهرودی در ویژه‌برنامه مناسبتی «تشرف» که هم‌زمان با دهه پایانی ماه صفر به همت مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی به صورت زنده از شبکه یک سیما روی آنتن می‌رود، با اشاره به توجه آستان قدس رضوی به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در ایام مواجهه با شیوع ویروس کرونا در حرم مطهر رضوی عنوان کرد: همه تلاش مسئولان و خدام آستان قدس رضوی حفظ سلامت زائران در این بارگاه نورانی است. از همین رو، همه جزئیات شیوه‌نامه‌های بهداشتی در راستای پیش‌گیری از شیوع بیماری کرونا با جدیت تمام رعایت می‌شود.

وی تصریح کرد: یکی از اقدامات آستان قدس رضوی علاوه بر توزیع بسته‌های بهداشتی و کمک‌ معیشتی به نیازمندان، اختصاص رواق‌های حرم مطهر رضوی برای مهیا کردن این بسته‌ها بود که پس از آماده‌سازی، به دست خدام و خادمیاران به درب منازل نیازمندان ارسال شد.

 

امدادرسانی و رسیدگی به مناطق آسیب‌دیده و محروم

قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی همچنین توجه و رسیدگی به حاشیه شهر مشهد را از دیگر اقدامات مورد توجه آستان قدس رضوی ذکر کرد و گفت: رسیدگی به مردم حاشیه شهر مشهد و خدمات‌رسانی در این مناطق یکی از اقدامات مهم آستان قدس رضوی است که به صورت جدی و با همکاری و مذاکره با مسئولان شهری در حال انجام است.

وی اضافه کرد: در راستای ایجاد گشایش و بهبود زندگی حاشیه‌نشینان شهر مشهد، چندین قطعه از زمین‌های آستان قدس رضوی در اختیار مردم این مناطق قرار گرفته و در این طرح‌ها مسئولان شهرداری و استانداری تلاش دارند با ساخت مسکن خدمتی به این مردم انجام دهند.

خاکسار قهرودی در ادامه به اقدامات آستان قدس رضوی در خدمت‌رسانی به حادثه‌دیدگان ناشی از سیل و زلزله نیز اشاره کرد و گفت: آستان قدس رضوی به محض اطلاع از حادثه سیل و زلزله در استان‌های مختلف کشورمان، دوشادوش سایر نهادها اقدام به امدادرسانی و خدمت به مردم آسیب‌دیده کرده است.

وی افزود: این اقدامات در عرصه‌های مختلف کشاورزی، درمانی، بهداشتی، توزیع مواد غذایی و غذای گرم و در اشکال مختلف با کمک گروه‌های جهادی انجام گرفته است.

 

زیارت به نیابت از همه ارادتمندان حضرت رضا(ع)

خاکسار قهرودی ابراز کرد: حقیقتا در بارگاه نورانی حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) می‌توان تلفیقی از مهر و رأفت به تأسی از این امام رئوف و خدمت به مردم را مشاهده کرد؛ در این مکان چیزی جز احساس مهر و محبت وجود ندارد و اینجا به راستی قطعه‌ای از بهشت است.

وی ابراز کرد: وقتی انسان در این مکان مقدس حضور می‌یابد، رأفت و مهربانی حضرت رضا(ع) به ذهن خطور می‌کند و با تمام وجود احساس می‌کند این فضا آکنده از لطف و محبت ایشان است.

قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: ما خادمان بارگاه نورانی حضرت ثامن‌الحجج(ع) در شرایطی که به دلیل شیوع بیماری کرونا محدودیت‌هایی در زیارت حضرت رضا(ع) ایجاد شده، در کسوت خادمی افتخار زیارت به نیابت از همه دلدادگان و ارادتمندان به این امام همام(ع) را داریم.

 

یادی از سردار دلها در آستانه اربعین

خاکسار قهرودی همچنین در ادامه به خاطره آخرین زیارت شهید بزرگوار سردار حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: از توفیقاتی که در این چند سال اخیر نصیب و روزی من شد توفیق زیارت در کنار برادر عزیز، فرمانده گرامی، حاج قاسم سلیمانی بود. این روزها به دلایل متعددی جای خالی ایشان را احساس می‌کنیم و یکی از سختی‌های اربعین امسال، فقدان این برادر بزرگوار است.

به گفته این مقام مسئول، سردار شهید قاسم سلیمانی کار مخلصانه می‌کرد و هیچ حاشیه‌ای نداشت. ایشان همواره به دنبال خدمت به مردم، کسب رضای الهی و جلب رضایت رهبرش بود.

وی ادامه داد: سردار سلیمانی در آخرین زیارتش که به بارگاه نورانی امام رضا(ع) مشرف شده بود، حالتی عجیب داشت. برداشت من این است که وی شهادت و عاقبت‌به‌خیری خود را از خداوند مسئلت کرده بود.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها