به مناسبت اربعین سید و سالار شهیدان، شبکه‌های سیما ویژه برنامه‌های متعددی را تدارک دیده و به روی آنتن می فرستند.

تدارک گسترده تلویزیون برای جاماندگان اربعین/ از ارتباط زنده با عتبات عالیات تا حرم امام رضا(ع)

به گزارش قدس آنلاین، به مناسبت اربعین سید و سالار شهیدان، شبکه‌های سیما ویژه برنامه‌های متعددی را تدارک دیده و به روی آنتن می فرستند تا در غیاب حرکت عظیم راهپیمایی اربعین دل های عاشقان حسین علیه السلام را روانه کربلا کند.

شبکه های سیما در آستانه اربعین حسینی، پخش زنده مراسم اربعین از عتبات عالیات، ویژه برنامه های تلویزیونی، مستند و ... را در جدول پخش برنامه های خود جانمایی کرده اند.

*** «تشرف» شبکه یک در اربعین

ویژه برنامه سخنرانی مذهبی با محوریت پخش سخنرانی حجت الاسلام رفیعی درباره فرهنگ حسینی که به مناسبت اربعین امسال در مسجد حضرت رسول تهران ایراد شده است، ساعت ۸:۳۰ از شبکه یک پخش می شود.

ویژه برنامه «این شرح بی نهایت» در ۷ قسمت که ساعت ۹:۴۵ با موضوع پخش تصاویر پیاده روی اربعین و عشق زائران حسینی از دیگر برنامه های شبکه یک است.

ویژه برنامه «تشرف» با اجرای محمدرضا حسینیان هم، به صورت زنده از پشت بام حرم رضوی و با موضوع نقش امام رضا در زندگی  در شب و روز اربعین حدود ساعت ۱۸:۱۰به مدت ۳۵ دقیقه پخش می شود.

ویژه برنامه «این شب ها» از ۱۳ مهر ماه به مدت ۱۲ شب ساعت ۲۳:۱۵ با حضور دکتر قنبری و دکتر اسماعیلی از پژوهشگران دینی با محوریت بازتاب عاشورا در اربعین پخش می شود.

ویژه برنامه «حسینیه ایران» از چهارشنبه ۱۶ مهر مصادف با شب اربعین تا جمعه ۱۸ مهر، ساعت ۱۹:۳۰ به مدت ۹۰ دقیقه به صورت زنده پخش می شود. پخش تصاویر عزاداری مردم در مساجد و تکایا و تصاویری از حرم امام حسین علیه السلام از محورهای این برنامه است که در گروه پخش شبکه یک تهیه و پخش می شود.

** «سر چهلم» ویژه اربعین در شبکه دو

«کوی محبت» به تهیه کنندگی سید مصطفی موسوی شامل ارتباط زنده با کاروان پیاده روی اربعین که در فواصل برنامه‌ها روانه آنتن می‌شود، همچنین گفتگو با مسئولین مربوطه و کارشناسان مذهبی و برقراری ارتباط زنده از کربلا با حضور شاعران، ذاکران و مداحان اهل بیت (ع) از شنبه ۱۲ تا پنجشنبه ۱۸ مهر ساعت ۲۳:۳۰ در جدول پخش برنامه‌های این شبکه قرار دارد.

ویژه‌برنامه «سر چهلم»  همراه با پخش زنده از حال و هوای زائران حرم حضرت ابوالفضل العباس (ع) و با اجرای راحله امینیان در گفتگو با بانوان عاشورایی و روایت کاروان اسرا از شنبه ۱۲ مهر هر شب ساعت ۱۹:۴۵ روانه آنتن می‌شود.

«موکب‌خانه» با اجرای رحمان نظام اسلامی از روز چهارشنبه ۱۶ مهر روانه آنتن می‌شود و تا روز جمعه پخش آن ادامه خواهد داشت. این ویژه برنامه به صورت (MC) در بخش های مختلف شامل پخش گزارش‌های دیدنی از آیین‌های عزاداری، نوای ذاکران و مداحان اهل بیت (ع)، پویش های فضای مجازی و ... مخاطبین را همراهی می‌کند. هدف این برنامه انعکاس عزاداری هیئت‌ها و سخنرانی‌های مذهبی جلسات مذهبی در تهران و شهرهای دیگر است.

مداحی و مرثیه‌سرایی با نوای حاج محمود کریمی و سایر مداحان اباعبدالله (ع) با عنوان «ما ملت امام حسینیم» به صورت میان‌برنامه در این ایام به مخاطبین تقدیم خواهد شد.

موکب انصارالحجه (عج) با پخش چهار سخنرانی ویژه ضبط شده در تهران در ایام اربعین ۹۹ با حضور مشتاقان پیاده روی کربلا و وعاظ برتر کشور پنجشنبه و جمعه ساعت ۱۱:۱۰ روانه آنتن خواهد شد.

مستند فاخر «استانبول زیباست» با روایت خیرینی از کشور ترکیه که سال‌هاست علاوه بر خدمت‌رسانی به افراد نیاز، زائران مشتاق حسینی را به کربلا اعزام می کنند، روز اربعین حوالی ساعت ۱۷ روانه آنتن خواهد شد.

همچنین پخش مستندهایی همچون «نعره حیدری» که به حضور زائران غیرایرانی،‌ افغانستانی و پاکستانی در اربعین حسینی (ع) در کربلا می‌پردازد جمعه ساعت ۲۱:۳۰، «نخل عاشورا» جمعه ساعت ۱۰ و ... در نظر گرفته شده است.

«به تو از دور سلام» شامل پخش دعای ندبه و کمیل از کربلای معلی نیز پنجشنبه ساعت ۱۰ و جمعه ساعت ۶ پخش خواهد شد.

برنامه «نمادو» با پخش گزارش هایی از حال و هوای کشور در این ایام و حرکت کاروان‌های پیاده روی به سمت اماکن مقدسه و همچنین برنامه‌هایی چون «در انتهای الوند»، «عصر خانواده»، «زنده باد زندگی» منعطف با حال و هوای این مناسبت مذهبی از دیگر تدارکات در نظر گرفته شده برای این ایام است که تقدیم بینندگان شبکه دو سیما خواهد شد.

** «چهل چراغ» شبکه سه در اربعین حسینی

«نجلا» سریال اربعینی شبکه سه به کارگردانی خیرالله تقیانی‌پور در ۱۶ قسمت همزمان با اربعین حسینی از شبکه سه سیما پخش می شود.

برنامه «مخاطب خاص» در ایام اربعین حسینی هر شب به صورت زنده از کربلای معلی، ساعت ۲۲:۳۰ با اجرای رسالت بوذری پخش می شود.

«در آستان خورشید» به تهیه کنندگی مهدی زمانی بیدختی، با اجرای میثم آقا بیگی حوالی ساعت ۱۴:۳۰ به صورت زنده روانه آنتن شبکه سه سیما می شود.

برنامه «چهل چراغ» با موضوع «امام حسین (ع)» در ایام اربعین حسینی ساعت ۱۹:۴۵ به تهیه کنندگی و میزبانی مجتبی امینی از شبکه سه سیما پخش خواهد شد.

در این برنامه چهره‌هایی که به واسطه امام حسین (ع) اتفاقی در زندگی آنها رخ داده است که باعث تغییر مسیر زندگی آنها شده، به شرح داستان زندگی خود می‌پردازند.

مستندهای «من یک کاتولیک هستم» و «مرثیه ای از انجیل» در شب و روز اربعین روی آنتن شبکه سه سیما می رود.

** تعزیه خوانی در شبکه چهار سیما

«شبیه حسین» با تعزیه‌خوانان مطرح کشور در روزهای پنج شنبه و جمعه ۱۷ و ۱۸ مهرماه ساعت ۱۵ از شبکه چهار سیما پخش می شود.

این مجالس تعزیه شامل تعزیه‌های حضرت قاسم (ع)، حضرت علی‌اکبر (ع)، طفلان مسلم، مسلم بن‌عقیل، غلام تُرک، وهب نصرانی، حضرت عباس (ع)، شهادت امام حسین (ع) و بازار شام هستند، که برای ضبط آن تعزیه‌خوانان مطرح کشور از شهرهای اراک، قم، تفرش، اصفهان، قزوین و تهران، دعوت به همکاری شده اند و معین البکاء مجالس تعزیه نیز مرشد محسن میرزاعلی است.

فصل سوم برنامه «سوره» ویژه ایام سوگواری اربعین حسینی (ع)، از چهارشنبه شب (۱۶مهرماه) به مدت ۱۱ شب ساعت ۲۳ روی آنتن زنده شبکه چهار می رود.

«سوره» با اجرا و مسعود دیانی؛ با موضوع ها و میهمان‌هایی چون؛ گستره رسالت رسول اکرم (ص) با حضور آیت الله ابوالقاسم علیدوست؛ سیره‌ی اقتصادی پیامبر از نگاه شهید صدربا حضور دکتر عادل پیغامی؛ بعثت در اندیشه‌ی مرحوم طالقانی با حضور دکتر محمد ملاعباسی؛ بعثت در اندیشه‌ی مرحوم بازرگان با حضور محمد توسلی؛ بعثت در اندیشه‌ی جلال‌الدین فارسی با حضور حجت الاسلام رهدار؛ مسئله‌ی هجرت با حضور حجت الاسلام محسن الویری؛ قرآن؛ میراث پیامبر با حضور دکتر کریمی‌؛ جاهلیت قدیم، جاهلیت جدید با حضور حجت‌الاسلام سید محمد قائم مقامی؛ سیاست خارجی پیامبر با حضور دکتر سعید جلیلی؛ مسئله‌ی خاتمیت با حضور دکتر همایون همتی و شیوه‌ی رهبری پیامبر در گذار از جاهلیت به مدنیت با حضور حجت الاسلام نجف لکزای پخش می شود.

** «قرار» شبکه پنج در اربعین حسینی (ع)

ویژه برنامه زنده «قرار» (موکب تلویزیونی ایران) در دو قسمت ( شب و روز اربعین حسینی) به مدت ۹۰ دقیقه روی آنتن شبکه پنج سیما می رود. این ویژه برنامه به تهیه کنندگی خشایار بکان و اجرای محبوبه عزیزی با بخش های مختلف وله های ویژه اربعین، میان برنامه و... با عزاداران حسینی همراه می شود. ویژه برنامه «قرار» در شب اربعین حسینی حوالی ساعت ۲۱:۳۰ پخش می شود و در روز اربعین (پنج شنبه ۱۷ مهرماه) از ساعت ۱۰ صبح تا اذان ظهر روی آنتن می رود.

ویژه برنامه ترکیبی ـ تولیدی «موکب کلمات» از شب اربعین حسینی تا پایان ماه صفر هر شب حوالی ساعت ۲۱ روی آنتن می رود. «موکب کلمات» با رویکرد دعوت از شاعران آیینی ایرانی و خارجی (هند، پاکستان، افغاستان، عراق، مالی و...) ویژه دهه پایانی ماه صفر «اربعین حسینی، ۲۸ ماه صفر، رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن (ع) و شهادت امام رضا (ع)» تهیه و تدارک دیده شده است. این برنامه به تهیه کنندگی روح الله رحیمی و با اجرای حسین مولایی در خانه تاریخی طباطبایی ها شهر کاشان تولید شده است. ویژه برنامه «موکب کلمات» گپ و گفتی با شاعران آیینی است که ضمن شعر خوانی در این برنامه، از نحوه عزاداری و برگزاری مراسم ماه محرم در کشور خودشان برای مخاطبان صحبت خواهند کرد.

«مسیر بهشت» عنوان مستندی ۵ قسمتی ویژه اربعین حسینی است که از روز یکشنبه ۱۳ مهرماه تا ۱۷ مهرماه هر روز حوالی ساعت ۱۴ تماشایی می شود. این مستند روایت زندگی چند فرد تازه مسلمان شده به دین مبین اسلام و شرکت آنها در مراسم پیاده روی اربعین حسینی (ع) است. در این مستند درباره نحوه آشنایی آنها با دین مبین اسلام، ائمه اطهار به ویژه امام حسین (ع)، علت حضور در مراسم پیاده روی اربعین حسینی و ... گفتگو شده است.

مستند تک قسمتی «عشق یعنی ...» ویژه اربعین حسینی بامداد پنج شنبه ۱۷ مهرماه پخش می شود. این مستند گفتگو با دکتر حسین حسین زاده جانباز دفاع مقدس که همه ساله با جمعی از رزمندگان و جانبازان عازم پیاده روی اربعین می شوند و امسال با توجه به شرایط ویژه و شیوع بیماری کرونا از این زیارت محروم هستند.

مستند روایی و عبرت آموز «بین القفسین» برگرفته از داستانی واقعی از اردوگاه اسرای ایرانی و ارتباط عاطفی یکی از سربازان شیعه عراقی این اردوگاه با اسرای ایرانی است. این مستند تماشایی ویژه اربعین روی آنتن می رود. داستان این فیلم روایت وقایع اردوگاه الرمادی عراق است که سرگذشت رزمندگان زیر ۱۷ سال ایرانی که  به اسارت برده شده بودند و در آن مکان نگهداری می شدند را به تصویر می کشد.

«اربعین تا اربعین» مستند ویژه اربعین حسینی روایت سفرنامه یک تیم مستند ساز ایرانی از مراسم اربعین حسینی است.

«آمده ام که بمانم» مستندی درباره برپایی نمایشگاه وقایع عاشورا توسط جوانان ایرانی در کربلاست که به مدت ۵۰ دقیقه به تهیه کنندگی ایمان گودرزی از این شبکه پخش می شود.

مستند «ابو نور» معرفی زندگی یکی از خدام امام حسین (ع) به تهیه کنندگی ایمان گودرزی است که به مدت ۲۵ دقیقه روی آنتن می رود.

پوشش تصویری «زیارت اربعین» به صورت زنده و مستقیم از حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) دیگر برنامه گروه معارف شبکه پنج سیماست که روز اربعین پخش می شود.

مستند «صدای غم» کاری از امور بین الملل نمایندگی پاکستان به تهیه کنندگی محمد علی ذاکری و کارگردانی سید علی رضوی است. این مستند ۲۸ دقیقه ای عزاداری مردم پاکستان و چگونی برگزاری مراسم در ایام سوگواری سالار شهیدان را روایت می کند.

برنامه های «تا نیایش»، «عطر عاشقی»، «تهرانگرد»، «در شهر»، «در استان»، «یه روز تازه» و «رنگین کمان» در ایام اربعین معطوف به این مناسبت خواهد بود.

«سخنرانی مذهبی» با سخنرانی حجت الاسلام پناهیان ویژه اربعین حسینی و مستندهای مختلفی همچون «صدای غم» و... برای این ایام در نظر گرفته شده است. 

** «هفت آسمان» اربعینی می شود

برنامه «هفت آسمان» به مناسبت اربعین حسینی(ع) در دو قسمت به صورت زنده بعد از اذان مغرب از شبکه هفت سیما پخش می شود.

برنامه «هفت آسمان» به تهیه کنندگی سید محمد حسین رسولی محلاتی، چهارشنبه ۱۶ مهر ماه در شب اربعین سالار شهیدان از امامزاده اسحاق به طور زنده روی آنتن می رود. در این برنامه دکتر معصومی کارشناس برنامه در رابطه با عاشورا پژوهی گفتگو می کند. همچنین، پنجشنبه ۱۷ مهرماه همزمان با اربعین حسینی(ع) آیت الله قاضی عسگر نماینده سابق ولی فقیه در امور حج و زیارت در خصوص عزاداری آینده ساز و آینده سوز صحبت می کند.

** همراهی در مشایه با موکب تلویزیونی ایران در شبکه قرآن

شبکه قران در ویژه برنامه «روبراه» که به صورت زنده میهمان نگاه مخاطبان است، با حضور وعاظ و مادحین اهل بیت علیهم السلام حوالی ساعت ۲۴ دل ها را روانه کربلای امام حسین(ع) می کند و در بامداد با برنامه «تسبیح» ساعت ۳:۳۰ دقیقه بامداد، سحرگاهی قرآنی را برای مخاطبان رقم می زند.

برنامه «موکب تلویزیونی ایران» هم که ویژه ایام اربعین حسینی است، در ساعت های ۱۰:۱۵، ۱۳:۱۵، ۱۷ و ساعت ۲۱:۱۵ برنامه زنده دارد که در آن تصاویر ضبط شده از مواکب سال های قبل را مرور می کند و با عتبات عالیات و مسیر پیاده روی اربعین ارتباط مستقیم برقرار می کند.

ارتباط اینترنتی تصویری با سخنرانان، ذاکرین اهل بیت علیهم السلام که در شرایط فعلی در روستاهای کم برخوردار بساط موکب خود را علم کردند و خدمت مومنانه ارائه می دهند، در «موکب تلویزیونی ایران» نمایش داده می شود.

پخش دعای توسل، کمیل، زیارت وارث و مداحی و سخنرانی از دیگر برنامه های «موکب تلویزیونی ایران» است.

برنامه «محفل اربعینی» ساعت ۱۹و مسابقه«نغمه عشاق» که به کشف استعدادهای مداحی کشور می پردازد، از ساعت ۲۰ از شبکه قرآن پخش می شود و پخش مستند «ویژه اربعین» با موضوع پیاده روی و اتفاقات آن در اربعین سال ۱۳۹۸ برای اولین بار از شبکه قرآن دل های حسرت زده عاشقان را راهی مشایه می نماید. این مستند ساعت ۱۲:۳۰ پخش می شود.

در روز اربعین هم زیارت اربعین در ساعت های ۵:۱۵، ۶:۱۰ و ۷ صبح از شبکه قران و معارف سیما پخش می شود و در ساعت ۸ صبح همراه با ویژه برنامه ای از حرم مطهر حضرت سیدالکریم حسنی علیه السلام زیارت اربعین را زمزمه خواهیم کرد.

ارتباط زنده از حرم مطهر امام رضا علیه السلام هم در روز اربعین ساعت ۱۰ و در ساعت ۱۳ از حرم مطهر حضرت سید الکریم حسنی، در ساعت ۱۶، ارتباط زنده با حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها و در ساعت ۱۹ به محفل انس با قرآن کریم در حرم مطهر حضرت سیدالکریم حسنی علیه السلام برقرار می شود. در ساعت های ۱۴، ۱۵ و ۲۱:۱۵ نیز ارتباط مستقیم از کربلای معلی در برنامه «موکب تلویزیونی ایران» خواهد بود.

**  قاب اربعینی جام جم

* برنامه «آنچه خود داشت»، چهارشنبه ۱۶ مهرماه ساعت ۱:۳۰ دقیقه بامداد، با موضوع تحلیل و بررسی اشعار و ادبیات فارسی درباره اربعین از شبکه جام جم پخش می شود .

* ویژه برنامه «رواق»، کاری از گروه معارف اسلامی است، که پنجشنبه ۱۷ مهر ماه ساعت ۱۰صبح با ۱۲۰ دقیقه برنامه زنده از هر ۳ کانال جام جم پخش می شود، گفتگوهای معارفی، برقراری ارتباط مستقیم با اماکن مقدس، دعوت از مادحین و ذاکرین اهل بیت، برقراری ارتباط با مراکز استان ها از قسمت های مختلف این برنامه است.

** «آسمان حسین» در قاب مستند به مناسبت اربعین حسینی

مجموعه مستند «آسمان حسین» از ۱۳ تا ۱۷ مهر از ساعت ۱۹:۴۵ روانه آنتن شبکه مستند می‌شود.

مستند «راه دل» روایت سفر پیاده‌روی کربلا مشتی اسماعیل است. در این مستند علاوه بر نمایش حال و هوای معنوی پیاده‌روی زائران اباعبدالله از نجف تا کربلا در ایام اربعین حسینی، سفر مشتی اسماعیل به همراه دوست همیشگی اش نصیر به سوی کربلا و زیارت امام حسین (علیه‌السلام) در اربعین حسینی به تصویر کشیده می‌شود. «راه دل» ساخته مهدی زمانپور کیاسری سه شنبه ۱۵ مهر ساعت ۲۲ از شبکه مستند روی آنتن می رود.

مستند «معبر» به کارگردانی محمد کرم زاده و تهیه کنندگی سیدکوشا اعتمادی در مرکز مستند سوره تولید شده است و روایت متفاوتی از پیاده روی اربعین حسینی از نگاه هشت سال دفاع مقدس که منجر به پیوند میان این دو حادثه بزرگ در قرن اخیر شده است.

این مستند به مناسبت اربعین سید و سالار شهیدان در جدول پخش شبکه مستند قرار گرفته است و چهارشنبه ۱۶ مهر ساعت ۱۹ پخش می شود.

مستند «خانه حاجی علی اکبر» به تهیه‌کنندگی سیده معصومه پورحسینی و کارگردانی محسن عباسی سرچشمه هم پنجشنبه ۱۷ مهر ساعت ۱۷ از شبکه مستند پخش می شود.

مستند «نخل‌ها نمی‌میرند» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی سید سعید موسوی‌والا  که پنجشنبه ۱۷ مهر ساعت ۱۹ در جدول پخش شبکه مستند قرار گرفته است، روایتی تصویری از شعار معروف «حب‌الحسین یجمعنا» را به ما ارائه کرده است؛ در این مستند «خالو و دوستانش که از بند اعتیاد رها شده‌اند، باهمت خود، موکب اباالاحرار را در جاده نجف به کربلا برپا کرده‌اند؛ چرا که اعتقاد دارند حسین کشتی نجات و چراغ هدایت است و رهایی از تعلقات با توسل به او امکان می‌پذیرد.

مستند «فروشی نیست» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی امین قدمی هم در شبکه مستند تولیدشده است و به مناسبت اربعین حسینی در جدول پخش این شبکه قرارگرفته است. این مستند که چهارشنبه ۱۶ مهر ساعت ۲۲:۳۰ پخش می‌شود، به بازگویی خاطرات یک پدر و پسر عراقی پرداخته و آن‌ها از خادمی زوار راهپیمایی اربعین و خاطرات زمان رژیم بعث می‌گویند که با سختی به زائران کمک می‌کردند.

** شبکه سلامت رنگ اربعین می گیرد

برنامه «سلام بر حسین» از جمله برنامه هایی است که ساعت ١١ از سه شنبه تا جمعه هجدهم مهر ماه روی آنتن شبکه می رود.

همچنین این شبکه مستندهایی با عناوین «من یک کاتولیک هستم» و «حلقه عاشقان» را برای پنج شنبه ۱۷ مهر ماه و مستند «از دیار حبیب» برای جمعه ۱۸ مهر ماه تدارک دیده است.

** «جاذبه» افق ویژه اربعین

«جاذبه» با اجرای صابر خراسانی هر شب ساعت ۲۱ پخش می‌شود، و شامل گفت‌وگو با آدم‌هایی است که تحول عظیمی در زندگی‌شان رخ داده، آدم‌هایی معمولی که قصه نورانیت آنها، برای خیلی‌ها جذاب است.

ویژگی مشترک همه مهمانان «جاذبه» تحولی است که در مسیر اربعین برای آنها رخ داده و زندگی‌شان را به امام حسین(ع) و فرهنگ عاشورا گره زده است.

از دیگر برنامه‌های ویژه این روزها در شبکه افق می‌توان به «تکیه» اشاره کرد که از ۱۲ مهرماه ساعت ۱۸ پخش خواهد شد. این برنامه به پخش زنده مراسم اربعین از عتبات عالیات اختصاص دارد.

مستندهای مختلفی هم طی این روزها روی آنتن شبکه افق خواهد رفت؛ مستندهایی همچون «نگاه آخر»، «قصه‌های ناخوانده»، «سیاه»، «به پای تو»، «من یک کاتولیک هستم»، «آیینه در کربلا»، «پیشکش ایرانی»، «از نسل حاتم»، «قدم‌هایی به سوی مصلح»، «هادی»، «او کیست» و «ابو احمد».

علاوه بر اینها کارهای کوتاه با حال و هوای اربعین حسینی و نماهنگ‌هایی در ارتباط با پیاده‌روی اربعین در سال‌های گذشته هم در لابلای برنامه‌ها پخش می‌شوند.

سخنرانی مذهبی با حضور اساتید برجسته حوزوی و دانشگاهی همچون حجج اسلام والمسلمین میرباقری و رفیعی هم هر روز ساعت ۶:۳۰ از شبکه افق پخش می‌شود.

پخش زنده یا ضبطی مراسم مداحی با حضور مداحان مختلف از شهرها و استان‌های مختلف ایران هم در فواصل برنامه‌ها، در دستور کار قرار دارد.

** «مثل قاسم» ویژه اربعین شبکه امید

همزمان با ایام اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) برنامه «مثل قاسم» روانه آنتن شبکه امید می شود.

این برنامه ترکیبی شامل بخش های مختلف از جمله تلاوت آیاتی از قرآن کریم، بیان احکام، سخنرانی با موضوع اخلاق و سیره امام حسین(ع)، چارپایه خوانی و پرده خوانی خواهد بود.

برنامه «مثل قاسم» به تهیه کنندگی امیرسینا سلیمی ۱۶ و ۱۷ مهرماه ساعت ۲۲:۳۰ به مدت ۷۰ دقیقه از شبکه امید پخش خواهد شد.

همچنین مستندی با عنوان «شیرین تر از عسل» که روایتی نوجوانانه از پیاده روی اربعین است به تهیه کنندگی محمد حاجی مقصودی چهارشنبه ۱۶ مهر ماه، شب اربعین حسینی ساعت ۲۳:۳۰ روی آنتن شبکه امید خواهد رفت.

سه قسمت پایانی ویژه برنامه «کانون امید» نیز که به مناسبت هفته ملی کودک از شبکه امید پخش می شود با رویکرد فرهنگ عاشورا و اربعین حسینی به بررسی شعر و ادب عاشورایی، قصه و روایت عاشورایی، نقاشی و هنرهای تجسمی عاشورایی و همچنین نمایش آثار برگزیده کودکان و نوجوانان در این زمینه می پردازد. این برنامه ساعت ۲۰ روی آنتن می رود.

** فیلم هایی با مضمون عاشورا در قاب شبکه نمایش

 * شبکه نمایش در روزهای پنج شنبه و جمعه ۱۷ و ۱۸ مهرماه در باکس ژانر منتخب ساعت ۱۹ فیلم های «اربعین» و «پیش خواهد آمد» و در باکس ساعت ۲۱ که از بخش صحنه گران به پخش آثار فیلم های منتخب ایرانی تغییر پیداکرده است «دهلیز» و «خداحافظی طولانی» را پخش خواهد کرد.

** «با حسین حرف بزن» در شبکه نسیم

برنامه «هزارداستان» با داستان های جذاب و میزبانانی که روایتگر قصه هایی از زندگی می شوند، روز پنجشنبه ۱۷مهرماه و جمعه ۱۸ مهرماه ساعت ۲۱ از شبکه نسیم پخش می شود.

برنامه «با حسین حرف بزن» که حرف‌های بی تکلف و احساس درونی افراد در جایگاه‌ها و مشاغل مختلف با امام حسین علیه السلام و ارتباط ایشان با آن حضرت را بیان می کند. که ساعت ۲۲ از این شبکه پخش خواهد شد.

برنامه «چهل تیکه» به تهیه کنندگی و کارگردانی الهام حاتمی و اجرای محمدرضا علیمردانی یک خاطره بازی لذت بخش است که گذشته را به نسل های حال پیوند می دهد. این برنامه پنج شنبه و جمعه ۱۷ و ۱۸ مهر ماه میزبان حسین سحرخیز بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون و اصغر توسلی تهیه کننده و کارگردان باسابقه تلویزیون خواهد بود. این برنامه ساعت ۲۳ روی آنتن می رود.

برنامه های «نسیم آوا»، ساعت١٩؛ «نمای نزدیک» ساعت ٢٢:٣٠ و سریال «خانه سبز» ساعت٢٠ از دیگر برنامه های این شبکه در شب و روز اربعین است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها