نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: با شیوع ویروس کرونا، ضربه اقتصادی بزرگی به مشهد وارد شده لذا این شهر نیازمند تصمیمات تخصصی‌تر برای اعمال محدودیت‌های کرونایی است.

محدودیت‌های کرونایی برای مشهد تخصصی‌تر اعمال شود

به گزارش قدس آنلاین،   آیت الله علم الهدی ظهر امروز در دیدار با هیئت نظام پزشکی استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا ضربه سنگینی به اقتصاد همه کشور وارد کرده، گفت: به مشهدالرضا که اقتصاد زیارتی دارد، این ضربه اقتصادی بیشتر بوده است، لذا این شهر نیازمند تصمیمات تخصصی‌تر برای اعمال محدودیت‌های کرونایی است.  

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: باید برای هر شهر مطابق با شرایط اقتصادی آن شهر اعمال محدودیت‌ها صورت گیرد، با فرا رسیدن فصل سرما زیارت امام رضا (ع) برای مردم بسیار سخت خواهد بود، زیرا در فصل سرما بسیاری از زائران می‌آیند و در هوای سرد صحن‌ها می‌نشیند و سرما می‌خورند، از همین‌رو مستلزم تصمیم خاصی برای بازکردن رواق‌های سرپوشیده حرم امام رضا (ع) هستیم، چرا که صرفا با اعمال محدودیت‌های بیشتر نمی‌توان مانعی برای کرونا شد.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی مسئول درمان و سلامت مردم است، لذا باید در اعمال محدودیت‌های صحیح نقش موثرتری داشته باشد، از طرفی باید تلاش شود با پرداخت تسهیلات به موقع به جامعه پزشکی و ساماندهی آن‌ها،  خدمت رسانی به بیماران بهتر صورت گیرد.

امام جمعه مشهد در ادامه با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین مسئولیت‌های ما این است که قدرشناس شهدای خدمت باشیم، اظهار کرد: باید امکانات لازم را برای جامعه درمانی که در خط مقدم مبارزه هستند فراهم کنیم. سازمان نظام پزشکی باید نظارت‌های خود را بیشتر کند و مراقب نقض قوانین بهداشتی در جامعه باشد.

آیت الله علم‌الهدی، گفت: در هیچ جای دنیا بسیج جامعه پزشکی برای کنترل این بلیه منحوس وجود نداشت. از همین رو این وظیفه ما است که در مقابل فداکاری جامعه پزشکی قدردان باشیم و از آنان تشکر کنیم.

همچنین معاون هماهنگی و مدیریت امور زائرین استانداری خراسان رضوی هم در ادامه این جلسه، گفت: امسال با توجه به قرار گرفتن در شرایط کرونایی راهپیمایی اربعین حسینی برگزار نخواهد شد، همچنین حضور کاروان‌های پیاده در مشهدالرضا را نخواهیم داشت.

محمد صادق براتی، افزود: در برنامه‌های جایگزین پیاده روی اربعین برنامه‌های خوبی از جمله بحث تولید برنامه از حرم امام رضا (ع) در نظر گرفته شده است که به صورت زنده توسط رسانه ملی پخش خواهد شد.

گفتنی است، در این جلسه روسای ستادهای تابعه اربعین حسینی و دهه آخر ماه صفر نقطه نظرات خود را برای اجرای برنامه های دهه پایانی ماه صفر بیان کردند.

منبع: مهر

انتهای خبر/

برچسب‌ها