گیلان- فرماندار رشت گفت: تفکیک از مبدا یک فرهنگسازی بسیار خوب است که می‌تواند هم هزینه‌ها را کاهش دهد و هم در ایجاد درآمد به خانواده‌ها کمک کند که تحقق این امر مشارکت جمعی را می طلبد.

تحقق فرهنگ تفکیک زباله از مبدا هزینه‌ها را کاهش می‌دهد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی فرمانداری رشت ،علی فتح‌اللهی در جلسه ساماندهی پسماند شهرستان رشت که در فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: شهرستان رشت با هفت شهر و ۲۹۳ روستا در طول شبانه روز حدود ۱۰۰۰ تن تولید زباله دارد.

وی گفت: حل معضل پسماند و زباله به تنهایی توسط یک نهاد حل نمی‌شود بلکه باید همه نهادها با مشارکت مردم در این راستا اقدامات لازم را انجام دهند.

فتح‌اللهی بیان کرد: تفکیک از مبدا یک فرهنگسازی بسیار خوب است که می‌تواند هم هزینه‌ها را کاهش دهد و هم در ایجاد درآمد به خانواده‌ها کمک کند، در راستای تحقق این فرهنگسازی اقدامات لازم انجام گرفته است.

وی گفت: پیگیر هستیم تا در منطقه کودآلی، گسترش سایت برنامه ریزی شده و  در حال حاضر هم ۳۰۰ تن زباله را روزانه تحویل می‌گیریم، به دنبال آن هم تکمیل و تهیه زباله سوز را در برنامه داریم تا با جمیع اقدامات انشااله بتوانیم هم باعث کاهش سرانه تولید زباله شویم و هم بتوانیم با زباله سوز، زباله را به انرژی تبدیل کنیم.

برچسب‌ها