یزد مدیر کل انتقال خون استان از کاهش ۹ درصدی اهدای خون در استان خبر داد و از مردم استان خصوصا جوانان خواست با همت بلند خود همچون گذشته در بحث اهدای خون مشارکت داشته باشند.

اهدی خون در استان یزد ۹ درصد  کاهش  داشته است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی  انتقال خون استان ، نقی تقوائی گفت: به علت شیوع ویروس کرونا، اهدای خون در استان یزد در شش ماه نخست سال با کاهش ۹ درصدی روبرو بوده اما با همت اهداکنندگان خون در این ایام هیچگاه چالش کمبود خون و فرآورده‌های آن در مراکز درمانی استان یزد نداشتیم و تقریبا صد در صد درخواست مراکز درمانی را پاسخگو بودیم.

وی افزود : نیاز به خون و فرآورده‌های آن دائمی و همیشگی است و در شرایطی که احتمالا موج‌های دیگری از کرونا و آنفلوآنزا در پیش رو داریم این نیاز بیشتر می‌شود و امیدواریم با مشارکت مردم بتوانیم در نجات جان بیماران گام بر داریم و این کاهش اهدای خون جبران شود.

تقوایی با بیان اینکه  تامین پلاسما برای بیماران کرونایی یکی از چالش‌های این سازمان است گفت : افرادی که به ویروس کرونا مبتلا شده اند و در محدوده سنی ۱۸ تا ۶۰ سال قرار دارند و یک ماه از بهبودی آنها گذشته در صورت داشتن شرایط لازم برای اهدای پلاسما به اداره کل انتقال خون یزد مراجعه نموده و ضمن شرکت در این پویش در جهت نجات جان بیماران این اداره کل را یاری کنند.

برچسب‌ها