نخستین مرکز منسجم آموزش فنی و حرفه‌ای روستایی خراسان رضوی طی مراسمی در روستای شهرآباد مشهد به بهره‌برداری رسید.

نخستین مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای روستایی خراسان رضوی افتتاح شد

به گزارش قدس آنلاین، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی در این مراسم گفت: با افتتاح این مرکز و کسب نتایج موفق، راه‌اندازی مراکز مشابه در حاشیه شهر مشهد تداوم خواهد داشت.

افشین رحیمی افزود: مرکز آموزش فنی و حرفه ای در روستای شهرآباد در چارچوب تفاهمنامه چهارجانبه میان اداره کل آموزش فنی و حرفه ای، نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی استان، اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) و معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: در اجرای این تفاهمنامه، دانش آموختگان این مرکز و همچنین فعالان اقتصادی در کارگاههای حاشیه شهر و روستاهای اطراف مشهد می‌توانند از۷۰ میلیارد ریال تسهیلات با سود چهار درصد برخوردار شوند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی گفت: دانش آموختگان این مرکز پس از آموزش فنی در قالب مشاوره و هدایت شغلی این اداره کل، با کمک معینهای اقتصادی و ارائه تسهیلات مناسب مورد حمایت قرار می گیرند.

مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای منحصر به فرد در کشور

بخشدار مرکزی مشهد نیز در این مراسم  گفت: همزمان با ۱۵ مهرماه روز ملی روستا و عشایر با مشارکت مرکز آموزش فنی و حرفه ای شماره ۲ شهرستان مشهد، نخستین مرکز آموزش فنی و حرفه ای روستایی استان با هزینه  بالغ بر ۲ میلیارد ریال در روستای شهرآباد بخش مرکزی شهرستان مشهد به بهره برداری رسید.

ابوطالب سرابیان افزود: این مرکز با تدریس پنج رشته قالیبافی، حسابداری، آشپزی، شیرینی پزی و کامپیوتر در راستای تفاهمنامه‌های طرح مثلث توسعه اقتصادی شهرستان و با هدف اشتغالزایی در روستاهای اطراف مشهد راه‌اندازی شده است که از نظر تعداد رشته های آموزشی در کشور منحصر به فرد است.

وی ادامه داد: در این چارچوب اداره کل فنی و حرفه ای خراسان رضوی ضمن تجهیز این مرکز، مربی و استاد را برای تدریس اعزام و پس  از صدورگواهی مهارت، تسهیلات کم بهره برای ایجاد اشتغال مهارت آموزان ارائه خواهد داد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها