رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه گفت: ارسال پیام کوتاه حین رانندگی احتمال تصادف را تا 23 برابر افزایش می‌دهد.

پلیس راهور کرمانشاه: "اس‌ام‌اس" فرستادن احتمال تصادف را 23 برابر می‌کند

به گزارش قدس آنلاین؛ سرهنگ "فضل اله شیری" اظهار داشت: حواس پرتی راننده در زمان استفاده از تلفن همراه باعث کاهش تمرکز او شده و تنها حدود 60 درصد مغز درگیر رانندگی خواهد بود.

وی ادامه داد: تحقیقات نشان داده احتمال تصادف رانندگان در حین استفاده از تلفن همراه تا چهار برابر بیشتر می‌شود و در بررسی و ریشه یابی علل حوادث رانندگی و حتی برخی اختلالات ترافیکی در سطح شهرها که بیشتر بصورت عدم توجه به جلو و اطراف، تغییر مسیرهای ناگهانی و حتی عدم رعایت حق تقدم عبور، ظهور پیدا می کنند، مشخص شد که ریشه در انجام اعمال مخاطره آمیز مثل صحبت کردن با تلفن همراه دارد.

شیری افزود: استفاده از هندزفری و هندست، کابل رابط تلفن همراه و بلوتوث به جای آزاد بودن دست‌ها مشکل را حل نمی‌کند، بلکه صحبت و مکالمه با تلفن همراه انحراف ذهنی برای راننده بوجود آورده و مغز و ذهن او را به عنوان مرکز فرماندهی انسان درگیر می کند.

رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه یادآوری کرد: ارسال پیام کوتاه در حین رانندگی نیز احتمال تصادف را تا 23 برابر افزایش می‌دهد، بنابراین بطورکلی هرعملی که باعث سلب توجه کامل و حواس پرتی وپریشانی و اضطراب وتمرکز فکری راننده گردد، ممنوع است.

وی مبلغ جریمه صحبت کردن و استفاده از تلفن همراه در زمان رانندگی را یک میلیون و بیست هزار ریال عنوان کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها