این روزها نمایشگاه گروهی «به رنگ پاییز» در نگارخانه حامی برای علاقه‌مندان برپا شده است.

نمایشگاه «به رنگ پاییز» حامی کودکان نیازمند سیستان و بلوچستان

سرور ‌هادیان‌/

 این روزها نمایشگاه گروهی «به رنگ پاییز» در نگارخانه حامی برای علاقه‌مندان برپا شده است.

مدیر نگارخانه حامی با اعلام این مطلب می‌گوید: در این نمایشگاه ۳۸ اثر از ۲۰ هنرمند با تکنیک‌های مختلف نقاشی به مدت سه روز برای علاقه‌مندان دایر است.

•       ارائه آثار و اقتصاد هنر

مریم رحمتی می‌افزاید: هدف از برگزاری نمایشگاه گروهی نشان دادن خلاقیت هنرمندان است که علاوه بر ارائه آثارشان بتوانند در بحث اقتصاد هنر نیز فعالیت داشته باشند.

وی خاطرنشان می‌سازد: همه تلاشمان آن است که بحث فروش آثار هنری و جایگاه آن را در سبد خانوار فرهنگ‌سازی کنیم.

وی در ادامه تأکید می‌کند: با توجه به شیوع کرونا سعی کرده‌ایم علاوه بر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی برای حمایت از هنرمندان هر ماه نمایشگاه‌هایی را به صورت حضوری و برخط برگزار کنیم تا امکان فروش آثار مقدور باشد.

مدیر این نگارخانه تصریح می‌کند: در بحث ورودی نمایشگاه‌ها نیز سعی کرده‌ایم در صورت نیاز از برخی هنرمندان که توان مالی ندارند، حمایت کنیم و حامی آنان باشیم و در نمایشگاه‌های گروهی نیز مبلغی در حد تأمین هزینه‌های برگزاری نمایشگاه همچون پذیرایی و اعطای گواهی شرکت گرفته می‌شود تا جوانان هنرمند امکان ارائه و فروش آثارشان را نیز داشته باشند.

مریم رحمتی تأکید می‌کند: اعطای گواهی شرکت به هنرمندان می‌تواند برای بیمه هنرمندان و همچنین رزومه برای پذیرش در خارج از کشور به کار رود.

•       حمایت از کودکان نیازمند

وی با بیان اینکه خوشبختانه در ماه بیش از پنج نمایشگاه گروهی و همچنین تعدادی نمایشگاه انفرادی برگزار می‌شود، می‌گوید: در بیشتر نمایشگاه‌ها درصدی از فروش از ۳۰ الی ۱۰۰ درصد برای حمایت از بچه‌های نیازمند در نظر گرفته می‌شود که این رقم توسط خود هنرمند اعلام می‌شود. این حمایت‌ها با اولویت‌های حمایت کودکان نیازمند شهرمان و همچنین کودکان سیستان و بلوچستان انجام می‌شود.

وی در ادامه می‌افزاید: در این نمایشگاه نیز درصدی از فروش به دلخواه هنرمندان برای کمک به تهیه وسایل کمک آموزشی و لباس گرم برای کودکان سیستان و بلوچستان در نظر گرفته شده است.

وی در خصوص برگزاری چندی پیش نمایشگاه «یار دبستانی» که با هدف طرح خرید موبایل و تبلت برای دانش‌آموزان نیازمند شهرمان برگزار شد نیز بیان می‌دارد: در نمایشگاه یار دبستانی همه هزینه خرید آثار توسط خانمی از کیش اهدا شد که مبلغ آن برای کودکان نیازمند همان منطقه هزینه شد و ۹ تابلو دوباره در مشهد نیز به فروش رسید که این مبلغ به دانش‌آموزان نیازمند شهرمان تعلق گرفت.

وی درباره سایر فعالیت‌های نمایشگاه حامی بیان می‌دارد: برگزاری نمایشگاه برای کمک به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان در سال گذشته، بسته‌بندی بسته‌های معیشتی، حدود هزار و ۲۰۰ بسته نوشت‌افزار و کیف و همچنین بسته‌بندی بیش از ۷۰۰ بسته نوشت‌افزار در پنجشنبه هفته آینده و ارسال آن به کودکان نیازمند سیستان و بلوچستان از مجموعه اتفاق‌های خوبی است که رقم خورده است.

•       گرمابخشی کمک در فصل پاییز

کارشناس هنرهای تجسمی این مجموعه نیز می‌گوید: نمایشگاه به رنگ پاییز با تم رنگ‌های پاییزی است که سعی کردیم سرمای پاییزی را با کمک به کودکان نیازمند گرمابخش شویم.

زهراسادات موسوی می‌افزاید: در این نمایشگاه هنرمندان با تکنیک و سبک آزاد و خلق تابلوهایی با مداد رنگی، آبرنگ، پاستل، رنگ روغن و... که از زیرمجموعه هنرهای تجسمی است، شرکت کرده‌اند.

زهراسادات موسوی تصریح می‌کند: امیدواریم با فروش آثار بتوانیم درصدی را برای کمک به کودکان نیازمند اختصاص دهیم تا با خرید نوشت‌افزار و پوشاک گرم آن‌ها را یاری کنیم.

وی گروه سنی این نمایشگاه را ۱۶ الی ۴۵ سال اعلام می‌کند و می‌افزاید: تفکیک جنسیتی نداریم اما در این نمایشگاه همه ۲۰ شرکت‌کننده خانم هستند.

•       فرصتی برای مخاطب و هنرمند

مدیر مؤسس و مربی آموزشگاه هنری نگارینه در خصوص برگزاری نمایشگاه‌های گروهی نیز اظهار می‌دارد: برگزاری نمایشگاه‌های گروهی فرصت خوبی برای ارائه آثار هنرمندان جوان است و در این نمایشگاه علاوه با آشنایی با تکنیک و کار سایر هنرمندان، فرصت برای مخاطب با سلایق مختلف نیز فراهم می‌شود.

‌لازم به ذکر است، این نمایشگاه از ۱۴ الی ۱۶مهرماه در نگارخانه حامی واقع در لادن ۷، پلاک ۸ دایر است، علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت ۱۷ الی ۲۰ حضور پیدا کنند.

برچسب‌ها