همزمان با ایام سوگواری اربعین حضرت سیدالشهداء(ع)، مراسم عزاداری شب اربعین حسینی از سوی معاونت املاک و اراضی آستان قدس رضوی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و در فضای باز برگزار شد.

برگزاری مراسم عزاداری شب اربعین از سوی معاونت املاک و اراضی آستان قدس رضوی

به گزارش قدس آنلاین،  حجت الاسلام والمسلمین محمد هادی مُشیری شامگاه گذشته ۱۶ مهر ماه در جمع کارکنان معاونت املاک و اراضی آستان قدس رضوی، با اشاره به اینکه انسان در دقایق پایانی عمر خویش مهمترین سخنان خود را به اعضای خانواده و اطرافیان اظهار می‌کند، گفت: حضرت محمد(ص) در دقایق پایانی عمرشریفشان حدیث ثقلین «إِنِّی تَارِک فِیکمْ أَمْرَینِ إِنْ أَخَذْتُمْ بِهِمَا لَنْ تَضِلُّوا- کتَابَ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ أَهْلَ بَیتِی عِتْرَتِی» را بیان کردند.
وی افزود: حضرت رسول الله(ص) در این حدیث می‌فرمایند: «من در میان شما دو چیز گرانبها باقی می‌گذارم که اگر آنهارا دستاویز قرار دهید، هرگز گمراه نخواهید شد: کتاب خدا و عترتم که اهل بیتم هستند»، ایشان پس از بیان این حدیث بر تمسک بر این دو گنجینه گرانبهاء برای رسیدن به کمال و دوری از گمراهی تاکید کردند.
خطیب این مراسم ادامه داد: متاسفانه مسلمانان بعد از رحلت حضرت رسول‌الله(ص) به صورت سلیقه‌ای عده‌ای فقط به قرآن و عده‌ای فقط به اهل‌بیت(ع) تمسک کردند که اکنون بعد از ۱۴۰۰ سال مسلمانی‌های متفاوت را در سطح جهان اسلام مشاهده می‌کنیم.
حجت الاسلام مُشیری با اشاره به اینکه قرآن کریم در عرش دارای مقام و مرتبت والایی است و خداوند تبارک تعالی قرآن را برای خواندن، درک معارف اسلام و عمل‌کردن بر مسلمانان نازل کرده است، اضافه کرد: تدبر در قرآن مجید دل انسان را روشن و نورانی می‌کند.
وی بیان کرد: قاتلان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) اهل تدبر و تامل در قرآن کریم نبودند چراکه اگر کمی در این کلام وحی تدبر می‌کردند بدون شک متوجه‌ می‌شدند که به اراده خداوند، اهل‌بیت(ع) از هرگونه آلودگی و گناه پاک و طاهر هستند.
حجت الاسلام مُشیری، بهره‌گیری از قرآن کریم را در عصر کنونی تشریفاتی بیان کرد و گفت: امروزه صرفا قرآن را در مراسمات ازدواج و ختم میت و شروع همایش یا کنفرانس بیشتر مورد استفاده ظاهری قرار می‌دهیم بلکه از سوی ائمه معصومین توصیه شده که در تربیت فرزند، انتخاب همسر، سبک زندگی خویش قرآن را مبنا قرار دهید.
وی خاطرنشان کرد: هر زمان که در زندگی و امورات خویش به قرآن کریم تمسک کردیم پیشرفت صورت گرفته است از جمله در دوران دفاع مقدس و حال در شرایط کنونی سخت جامعه اگر در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی قرآن کریم را محور و مبنا قرار بدهیم بدون شک از شرایط سخت حال حاضر رهایی پیدا خواهیم کرد.
گفتنی است؛ در ابتدای این مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان، زیارت عاشورا قرائت و مداحان و ذاکران اهل‌بیت(ع) به مدیحه سرایی و عزاداری پرداختند و در پایان عزاداران از سفره با برکت اهل‌بیت(ع) متنعم شدند.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها