همزمان با شب اربعین حسینی ویژه برنامه «دلم آنجاست» در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

ویژه برنامه «دلم آنجاست» در حرم مطهر رضوی برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین،   در شب اربعین سید و سالار شهیدان مراسم عزاداری دلدادگان و دلسوختگان پیاده روی اربعین حسینی با عنوان «دلم آنجاست» ساعتی قبل از نماز مغرب و عشاء و با حضور زائران و مجاوران در صحن جامع رضوی بارگاه نورانی امام رضا(ع) برگزار شد.
در این ویژه برنامه که به همت معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، مرثیه سرایان اهل بیت(ع) به عزاداری و ذکر مصیبت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) پرداختند.
در این مراسم همچنین حجت الاسلام والمسلمین محمد جمالی طی سخنانی به اهمیت زیارت سیدالشهدا(ع) و عرض ارادت به ساحت این امام همام اشاره و عنوان کرد: از جمله اعمال روز اربعین تشرف به زیارت امام حسین(ع) است که این زیارت را در صورت فراهم نبودن شرایط تشرف به بارگاه آن حضرت می توان از راه دور انجام داد.
وی تصریح کرد: بعد از واقعه عاشورا انسان های آزاده بسیاری فریاد «یا حسین(ع)» سر دادند و به یادماندنی ترین فریاد «یا حسین(ع)» فریاد حضرت زینب(س) در روز اربعین بعد از اسارت بود.
این کارشناس دینی افزود: روز اربعین تداعی کننده بازگشت کاروان اُسرا بعد از آن اسارت سخت به سرزمین کربلا است که حضرت زینب(س) و دیگر اسرا برای زیارت قبر مطهر سیدالشهدا(ع) سرافرازانه و در حالی که با مقاومت خود دشمن را شکست داده بودند به کربلا بازگشتند.
گفتنی است؛ بیان احکام پرکاربرد عزاداری، بیان معارف قرآنی و قرائت زیارت پرفیض عاشورا از دیگر برنامه های این مراسم بود.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها