تیم ملی فوتبال ایران در اولین دیداری که دراگان اسکوچیچ را به عنوان سرمربی روی نیمکت خود داشت و بعد از ماه‌ها تعطیلی مقابل تیم ازبکستان به پیروزی رسید.

نخستین پیروزی تیم ملی ایران با سرمربی‌گری اسکوچیچ

قدس آنلاین: تیم ملی فوتبال ایران برای اولین بار بعد از شیوع ویروس کرونا و بعد از چند ماه در دیداری تدارکاتی مقابل تیم ملی ازبکستان به میدان رفت که این بازی با نتیجه ۲ بر یک به سود ایران به پایان رسید.

این مسابقه از ساعت ۱۶:۳۰ در ورزشگاه پاختاکور ازبکستان آغاز شد. سردار آزمون (۴۳) و مهدی طارمی (۵۱-پنالتی) برای ایران و الدر شوموروتوف (۵۳) برای ازبکستان گلزنی کردند.

ایران برای نخستین بار تحت هدایت دراگان اسکوچیچ در یک مسابقه رسمی با ترکیب پیام نیازمند، صادق محرمی، محمد حسین کنعانی زادگان، شجاع خلیل زاده، احمد نورالله‌ی، وحید امیری، احسان حاج صفی (کاپیتان)، علی قلی زاده، سردار آزمون، مهدی طارمی و میلاد محمدی به میدان رفت.

در نیمه نخست هر دو تیم بازی هجومی را در دستور کار داشتند ولی این تیم ایران بود که موفق شد پیروز به رختکن برود.

در دقیقه ۸  ضربه سردار آزمون در موقعیت تک به تک برای ایران از کنار دروازه ازبکستان به بیرون رفت. در دقیقه ۱۴ هم ضربه علی قلی زاده از کنار دروازه حریف به اوت رفت.  خطرناکترین موقعیت تیم ازبکستان هم در دقیقه ۲۸ رقم خورد که ضربه بازیکنان این تیم بعد از برخورد با تیرک دروازه راهی اوت شد.

در دقایق پایانی نیمه نخست که ازبکستان برای گلزنی فشار می آورد، سردار آزمون موفق شد با پاس علی قلی زاده و روی یک شوت از پشت محوطه جریمه، دروازه ازبکستان را باز کند تا ایران در ۴۵ دقیقه نخست پیروز باشد.

ازبکستان در نیمه دوم برای جبران نتیجه جلو کشید ولی بازی هجومی ایران هم ادامه داشت. گل دوم ایران هم خیلی زود در این نیمه وارد دروازه ازبکستان شد. مهدی طارمی بعد از گرفتن یک ضربه پنالتی، در دقیقه ۵۱ این پنالتی را تبدیل به گل کرد.

شادی گل ایران بعد از پنالتی طارمی دوام زیادی نیاورد چرا که دو دقیقه بعد شوموروتوف توانست با یک شوت نه چندان محکم یکی از گل های خورده ازبکستان را جبران کند.

دراگان اسکوچیچ که قصد داشت اکثر بازیکنان تیم ملی را در این دیدار محک بزند، در نیمه دوم دست به ۶ تعویض زد. علی کریمی، امید نورافکن، کاوه رضایی، سیامک نعمتی، سامان قدوس و مهدی قائدی نفراتی بودند که به ترتیب به جای وحید امیری، احسان حاج صفی، مهدی طارمی، احمد نورالهی،  علی قلی زاده و سردار آزمون وارد زمین شدند.

در ادامه تلاش بازیکنان دو تیم برای به ثمر رساندن یک گل دیگر بی ثمر بود تا ایران با نتیجه ۲ بر یک پیروز شود. تیم ملی فوتبال کشورمان قرار است روز شنبه به ایران بازگردد و بلافاصله برای بازی با مالی به ترکیه سفر کند. این بازی روز ۲۲ مهر در آنتالیا برگزار می شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها