مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: برداشت زعفران از ۶ هزار و ۸۵۰ هکتار کشتزارهای این محصول در شرق خراسان رضوی آغاز شد.

برداشت زعفران از کشتزارهای تایباد آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین، محمد میری اظهار کرد: در سال زراعی کنونی سطح زیرکشت زعفران در تایباد ۶۵۰ هکتار افزایش یافت که نسبت به سال زراعی گذشته هفت درصد بیشتر شده است.

وی ادامه داد: کشت زعفران در شهرستان تایباد به صورت پراکنده است با این وجود به ازای هر هکتار کشت این محصول ۱۳۰ نفر- روز از مرحله کاشت تا برداشت زعفران در این منطقه مشغول کار می‌شوند.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: برداشت گل زعفران در کشتزارهای این منطقه طی سال زراعی گذشته به ۴۸۰ کیلوگرم در هر هکتار رسید و در مجموع سال گذشته افزون بر ۳۲ تن زعفران خشک در این شهرستان تولید شد.

میری افزود: در سال زراعی جاری و در راستای حمایت از زعفرانکاران این منطقه افزون بر ۱۵ تن و ۵۰۰ کیلوگرم زعفران خشک از آنها به صورت تضمینی خریداری شد و ۱۰۰ درصد مطالبات آنها پرداخت شده است.

وی اظهار کرد: کشت زعفران با توجه به نیاز کمتر به آب با استقبال شدید کشاورزان منطقه رو به رو شده است و به همین خاطر تامین کودهای شیمیایی و ریزمغذی مورد نیاز، استفاده از روشهای نوین آبیاری، مبارزه با علفهای هرز، جلوگیری از چرای دام در مزارع و ارائه راهنماییها و توصیه‌های فنی در راستای حمایت از زعفرانکاران انجام می شود.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد همچنین از توزیع هزار تن انواع کود بین زعفرانکاران این خطه طی سال گذشته خبر داد و گفت: برداشت این محصول همه ساله از اواخر مهر آغاز و تا اواسط آذر ماه ادامه داشته و همزمان با فصل برداشت این محصول یک بازار خرید رسمی در این شهرستان راه اندازی می شود.

میری افزود: در سال زراعی جاری در ۲۱ درصد از کشتزارهای این محصول در تایباد روش‌های نوین آبیاری اجرا شده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها