پرسپولیس با عبور از النصر در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا موفق به صعود به فینال این رقابت‌ها شده بود. با این حال ساعاتی بعد از این اتفاق، باشگاه النصر اقدام به شکایت از پرسپولیس بابت سود بردن از بازیکنان غیرمجاز با توجه به بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی‌اش را به کنفدراسیون کرد. موضوعی که با توجه به شکایت برانکو ایوانکوویچ بابت مطالباتش و نامه‌ای که به باشگاه پرسپولیس در خصوص رأی این موضوع ارسال شده بود، نگرانی بزرگی را شکل داده بود.

شکست دوباره النصر از پرسپولیس

قدس آنلاین:پرسپولیس با عبور از النصر در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا موفق به صعود به فینال این رقابت‌ها شده بود. با این حال ساعاتی بعد از این اتفاق، باشگاه النصر اقدام به شکایت از پرسپولیس بابت سود بردن از بازیکنان غیرمجاز با توجه به بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی‌اش را به کنفدراسیون کرد. موضوعی که با توجه به شکایت برانکو ایوانکوویچ بابت مطالباتش و نامه‌ای که به باشگاه پرسپولیس در خصوص رأی این موضوع ارسال شده بود، نگرانی بزرگی را شکل داده بود.

باشگاه پرسپولیس پس از شکایت النصر و درخواست کنفدراسیون برای ارائه مستندات، این موضوع را در دستور کار قرار داد و اکنون هم AFC شکایت النصری‌ها را نادرست اعلام و حضور پرسپولیس در فینال را قطعی دانست.

*بند ۵۹

این کنفدراسیون در سایت خود هم در توضیح کامل این پرونده آورده است: کمیته انضباطی و اخلاقی کنفدراسیون فوتبال آسیا امروز اعتراضی که توسط النصر عربستان سعودی درباره بازی نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا(منطقه غرب) مطرح شده بود را براساس ماده ۵۹ AFC رد می‌کند.

وکیل باشگاه پرسپولیس در این مورد گفت: استناد AFC به ماده ۵۹ آیین‌نامه انضباطی برای رد اعتراض النصر یعنی این شکایت از لحاظ شکلی رد شده و وارد بحث محتوا نشده‌اند. در لایحه ما آمده بود آیا تیم النصر حداکثر تا ۴۸ ساعت پس از اتمام بازی شکایت مکتوب و کامل خود را به AFC ارائه داده است. «ساعد وکیل» خاطرنشان کرد: در پرونده شکایت النصر سه بخش اصلی وجود داشت. ابتدا اینکه پرسپولیس در محدوده زمانی مجاز قرارداد بازیکنان جدید خود را ثبت کرده و تا پیش از اینکه به دلیل عدم پرداخت طلب برانکو دچار محکومیت و بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی‌اش شود، قراردادهای خود را منعقد کرد. این مسائل محتوایی است. سومین مسئله هم درباره تردید باشگاه النصر بود. طبق آنچه اطلاع دارم و امیدوارم درست باشد استعلامی هم که AFC از فیفا داشته این موضوع را تأیید کرده که پرسپولیس تا ۱۲ سپتامبر (۲۲ شهریور) مجاز به استفاده از پنجره نقل و انتقالاتی‌اش بوده و محرومیت کمیته انضباطی فیفا پس از آن تاریخ اجرا شده است.

*نامه عرب‌ها به CAS

باشگاه النصر عربستان پس از رد شکایتش علیه پرسولیس از سوی کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا، دست به کار شده و به دادگاه عالی ورزش (CAS) شکایت کرد. هیئت مدیره باشگاه النصر به ریاست صفوان السویکت بعد از رد شدن اعتراض خود قصد دارد موضوع را در CAS پیگیری کند. عبدالعزیر المریسل، خبرنگار حوزه النصر در عربستان گفت: النصر پرونده را به دادگاه بین‌المللی ورزش خواهد برد. از هواداران می‌خواهیم که به حمایت از هیئت مدیره و بازیکنان ادامه دهند.

*هجوم منتقدان عرب به النصری‌ها

حساب توییتری «صحیفه الشبابیه» که در پوشش خبری مربوط به این شکایت فعال بود به انتقاد از مسئولان این باشگاه سعودی و طرح احتمالی آن‌ها برای درخواست تجدیدنظر در حکم پرداخت: «بعد از کاغذ سوخته شکایت، باشگاه النصر بحث تجدیدنظر در رأی را زمزمه می‌کند و شما در این مورد چیزهای حیرت‌انگیزی می‌شنوید ولی آیا این بارهم هواداران النصر را حداقل یک هفته فریب می‌دهد؟ چرا باشگاه النصر درباره دلایل حذف - از لیگ قهرمانان آسیا- صحبت نمی‌کند…؟»

«مرزوق العجمی» هماهنگ‌کننده سابق رسانه‌ای فیفا و کنفدراسیون آسیا با انتقاد عجیب از رد شکایت النصر، نوشت: «ماده ۵۹ قوانین لیگ قهرمانان آسیا که کمیته انضباطی AFC به آن استناد کرده است، به ساز و کار شکایت طرف متضرر اختصاص دارد. باشگاه النصر باید یک نشست خبری «صریح و غیر احساسی» برگزار کند، چراکه این ماده فاجعه بار است».

*آرزوهای بزرگ

اگر قرمزها قهرمان آسیا شوند و به جام باشگاه‌های جهان ۲۰۲۰ راه یابند، پاداش آن‌ها دست‌کم ۷.۵ میلیون دلار خواهد بود که ممکن است تا ۱۵ میلیون دلار نیز افزایش یابد.

* لیگ قهرمانان آسیا؛ ۲.۷ تا ۴.۸ میلیون دلار

پرسپولیس تا اینجای لیگ قهرمانان آسیا توانسته درآمدزایی ۷۷۰ هزار دلاری خود را قطعی کند. اما پرسپولیس حالا با حضور در فینال امکان یک پیروزی (۵۰ هزار دلار) و کسب نایب قهرمانی یا قهرمانی را دارد. در صورت شکست مقابل نماینده شرق، این باشگاه ۲ میلیون دلار دیگر کسب می‌کند و در صورت کسب جام قهرمانی، ۴ میلیون دلار به سرخ‌ها خواهد رسید تا مجموع درآمدزایی روی عدد ۴.۸ میلیون دلار بماند.

* جام‌جهانی باشگاه‌ها؛ ۵/۲ تا ۱۰ میلیون دلار

فصل گذشته لیورپول با کسب قهرمانی در جام باشگاه‌های جهان به پاداش ۱۰ میلیون دلاری رسید که رقم نسبتاً قابل توجهی برای باشگاه انگلیسی محسوب می‌شد. این در حالی است که تیم‌های دیگر هم سهم خوبی از جوایز این رقابت‌ها داشتند و به درآمدزایی حداقل ۲.۵ میلیون دلار رسیدند.

در جام جهانی باشگاه‌ها پیروزی در هر بازی درآمد جداگانه ندارد، اما تیم‌های اول تا چهارم به ترتیب ۱۰ میلیون دلار، ۵ میلیون دلار، ۴ میلیون دلار و ۳ میلیون دلار جایزه می‌گیرند و سه تیم دیگر هم صاحب ۲.۵ میلیون دلار می‌شوند.

 این در حالی است که هنوز سرنوشت جام جهانی باشگاه‌ها در سال جدید مشخص نیست. قرار است فصل ۲۰۲۰ این رقابت‌ها در قطر و به صورت فرمت قبلی برگزار شود، اما این احتمال هم وجود دارد که در تابستان ۲۰۲۱ چین میزبان جام جهانی باشگاه‌ها با حضور ۲۴ تیم باشد؛ در آن صورت نایب قهرمان لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ هم به این رقابت‌ها صعود خواهد کرد.

برچسب‌ها